Начало Formula 1 News Фетел най-бърз в третата тренировка на Хунгароринг

Фетел най-бърз в третата тренировка на Хунгароринг

7
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Унгария. Втори в подреждането бе Валтери Ботас – на 0,059 сек, но Мерцедес имаше проблеми и в тази сесия. Трето време записа Кими Райконен с второто Ферари.

Времето отново бе горещо и слънчево – 27 градуса температура на въздуха и 50-53 градуса на пистата. 20-ина минути преди началото на сесията от Форс Индия съобщиха в Туитър, че след всички истории относно влизането на отбора в процедура по фалит екипът ще проведе уикенда си в Унгария по обичайния ред.

От Пирели установиха разлика от 0,8 сек между гумите софт и ултрасофт и 0,6 сек между медиум и софт след петъчните тренировки на Хунгароринг. Първите автомобили на трасето в последната тренировка преди квалификацията бяха със софт. Пилотите на Ред Бул започнаха работа с медиум, а Ферари – с ултрасофт. Първото време в таблицата бе на Кими Райконен – 1:17.110 мин.

Финландският пилот на Ферари свали постижението си до 1:17.057 мин. Междувременно на трасето излезе сънародникът му Валтери Ботас, също с ултрасофт на своя Мерцедес. Ботас бе с 0,071 сек по-бърз от Кими. Люис Хамилтън (също с най-меките гуми) бе на 0,301 сек. Фетел пък свали над 6 десети от секундата от времето на Валтери – 1:16.343 мин.

„Обърнете внимание на вибрациите в спирачките”, обади се Хамилтън по радиото.

Не закъсняха и проблемите с трафика. Ромен Грожан изрази бурно недоволство от поведението на Естебан Окон на пистата.

Ботас намали разликата спрямо Фетел, но все още бе на 0,450 сек от германеца. Междувременно Рикиардо започна бърз тур (с ултрасофт) и едва не връхлетя върху Кевин Магнусен, а след това трябваше да заобиколи и едната Форс Индия.

Температурата на асфалта се качи до 55 градуса. Верстапен сложи софт и с тези гуми бе на 1,235 сек от времето на Фетел. Германецът съобщи по радиото, че нещо е влетяло в кокпита му, но не разбрал какво и се прибра в пита.

Шарл Льоклер пък се оплака, че задните му спирачки са твърде студени.

Верстапен попадна между двата Заубер-а, което му съсипа обиколката, след което пресече пътя на монегаска. „Няма смисъл да ми тества спирачките, аз просто не го видях”, бе коментарът на Льоклер.

Райконен бе излязъл вече втори (след грешка в 13-и завой) – на 0,112 сек от съотборника си, но Ботас оглави подреждането с 1:16.229. След това Фетел свали 0,059 сек от това постижение и си върна първата позиция.

Хамилтън се завъртя в началото на бърз тур, но успя да обърне колата си и да продължи тренировката. Същото се случи и с Ботас минута по-късно, като колата на финландеца удари и мантинелата.

От Мерцедес казаха на Хамилтън какво е времето на Фетел. „Просто нямам такова сцепление”, отговори англичанинът. И двамата пилоти на Мерцедес имаха проблеми в петъчните тренировки с прегряване на гумите и изглежда още търсеха решение на ситуацията.

До края на сесията размествания в челото нямаше. След Фетел, Ботас и Райконен се нареди Хамилтън. Пилотите на Ред Бул бяха пети и шести, като Рикиардо изпревари Верстапен. Топ 10 допълниха Сайнц, Хюлкенберг, Грожан и Пиер Гасли.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter