Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 направи нови промени в провеждането на спринтовия формат

F1 направи нови промени в провеждането на спринтовия формат

2362
0
спринт в Сао Пауло
снимка, Ред Бул Контент Пуул

F1 направи нови промени в провеждането на спринтовия формат. Това се случи след края на първото заседание на Комисията за F1 за 2024 г. Според новите правила, спринтовата квалификация ще се провежда в петък, докато тази за самата Гран при- в събота. Между тях ще се състои самата спринтова надпревара. Също така има и промени в условията на закрит парк, които се използват в уикендите със спринтове.

Форматът на шестте спринтови уикенда през 2024 г. претърпя някои промени и очаква одобрение от Световния съвет за моторни спортове на ФИА. Федерацията разкри подробности за проведените дискусии от страна на участниците в Комисията за F1

Спринтовите уикенди ще се провеждат по различен начин, спрямо 2023 г. Единствената свободна тренировка продължава да се провежда в петък. Тя вече ще бъде последвана от спринтова квалификация. Самото спринтово състезание отново ще се състои през съботния ден. Според новия формат, спринтовата надпревара ще предшества квалификацията за самата Гран при. Сесията отново заема обичайното си място в събота, последвана от дългото състезание в неделя

Това нещо е принципно договорено от комисията. ФИА заявява, че регулаторните промени ще бъдат представени на Световния съвет за моторни спортове на 28 февруари. Това е само един ден преди няколко откриването на първия рейс уикенд за сезон 2024 в Бахрейн.

Промените в спринтовия формат най-вече са следствие от оплакванията през миналия сезон от условията на закрит парк. При тях не могат да се правят промени в настройките на болидите след края на петъчния ден.

Имаше многобройни случаи, в които пилотите трябваше да жертват позициите си на стартовата решетка за неделното състезание заради нарушаване на тези правила. Причината за това беше свързан с промяна на настройките или смяна на повече компоненти в автомобила от допустимото.

Разбъркването на сесиите по време на спринтовия уикенд трябва да гарантира, че ще може да се работи по автомобилите в периода между спринтовото състезание и квалификацията за самата Гран при. Това ще позволи на екипите да се направят необходимите промени в настройките.

Миналата година имаше няколко случая, в които дадени пилоти от F1 потегляха от бокса заради промени по колите. Затова беше поискана промяна, която да позволява повече работа по автомобилите в условията на затворения парк.

Сезон 2024 в F1 включва общо шест спринтови уикенда. Те ще се проведат на пистите в Китай, Маями, Австрия, Остин, Бразилия и Катар. Китай и Маями заменят трасетата в Азербайджан и Белгия.

Допълнителни промени в правилника за 2024 г. включват връщане назад на разпределението на задвижващите системи. Това ще се случи по-късно през годината. Миналата година всички имаха право на три двигателя с вътрешно горене, MGU-K, MGU-H и турбокомпресор. При използване на допълнителни компоненти се получаваше наказание. Броят на тези компоненти е увеличен до четири за сезоните 2024 и 2025

Има и промяна в правилата за използване на системата DRS. Рейс директорът вече може да задейства използването на DRS една обиколка след началото на състезанието, вместо сегашния период от две обиколки. Това важи и за рестартиране на състезанието след поява на кола за сигурност.

ФИА добави, че „групата е обсъдила и редица теми, свързани с Регламента за 2026 г., по-специално финансови въпроси и въпроси, свързани с устойчивостта. Освен това става ясно, че „други незначителни актуализации на техническия, спортния и финансовия регламент за 2024 г. са били одобрени от Комисията за F1.“