Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 обмисля преминаване към V10 след само две години, производителите не посрещат...

F1 обмисля преминаване към V10 след само две години, производителите не посрещат добре идеята

Гран при на Австралия, Албърт парк, Формула 1, F1, старт
снимка: Майкъл Потс

Нов план за промяна в правилата за задвижващи системи във Формула 1 бил обсъждан от няколко седмици. Според информация на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт разговорите били сериозни.

В F1 се обсъждало евентуално удължаване на настоящите регламенти с две години и след това преминаване към по-евтини V10 с използване на устойчиво гориво

За идеята за връщане към двигатели V10 се говори от известно време. Последно я обсъждаше Мохамед бин Сулайем, но доста преди това Стефано Доменикали спомена за възможно използване отново на 10-цилиндрови, V-образни агрегати. Според публикацията в Ауто Мотор унд Шпорт „F1 мениджмънтът има причини да се опасява от подготвената за догодина промяна. При нови автомобили, нови двигатели, нови гуми и неизвестните около устойчивите горива има сериозна опасност някой тим да интерпретира новите регламенти по-добре от останалите и да настъпи нова доминация“.

В материала на немското издание се посочва, че използването на V10 „би било спасителен пояс ако някои производители решат да си тръгнат, както стана през 2009 г. Частни доставчици също биха могли да конструират 10-цилиндрови двигатели“.

Същевременно обаче настоящите производители на задвижващи системи са инвестирали поне по половин милиард долара в нови технологии и инфраструктура през последните три години. Компании като Хонда и Ауди едва ли биха участвали в F1 ако задвижванията са без хибриден елемент. Говори се, че идеята за V10 се приема по-благосклонно от производители, които имат проблеми с проектите си за 2026 г.

Неофициално се твърди, че повечето производители на задвижващи системи са посрещнали доста хладно идеята за V10. Друг обсъждан вариант бил правилата за 2026 г. да изкарат само 3 години вместо предвижданите 5 и след това да се премине на V10. Това обаче също би означавало проекти за милиарди да бъдат използвани за съвсем кратко и след това захвърлени.

В момента във Формула 1 има четири производителя на задвижващи системи – Мерцедес, Ферари, Хонда и Рено. Френският концерн ще прекрати производството на F1 агрегати в края на 2025 г. Кадилак влиза от догодина в шампионата, но ще има своя задвижваща система чак през 2028 г. Инвестициите за нея обаче вече са започнали. От догодина ще има и още един производител – Ред Бул Пауъртрейнс. До момента се говори, че в Милтън Кийнс имат грижи с този проект.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)