Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 отрече да има спад в популярността на спорта в интернет пространството

F1 отрече да има спад в популярността на спорта в интернет пространството

599
0
F1 2023
снимка, Пирели

F1 отрече да има спад в популярността в интернет пространството. Световният шампионат предостави свой доклад с данни. Той анализира активността и споменаванията на F1 в социалните медии за периода 2021-2023 г.

Вчера компанията за социално разузнаване на моделите на социалните медии Buzz Radar публикува интересен статистически доклад. В него се вижда как настоящата кампания е предизвикала сериозно стопиране на растежа на F1 през последните години. Анализът на Buzz Radar показва, че бумът през 2022 г. , подсилен от драматичната борба за титлата през 2021 г. и новите правила за автомобилите. Така се отбелязва най-високата точка на интерес към F1 за известно време

Спадът в популярността на F1 в интернет пространството се дължи заради липсата на борба за титлата през този сезон заради доминацията на Макс Верстапен и Ред Бул. За сравнение със същия период преди 12 месеца, интересът бе много бе голям заради случилото се Гран при на Абу Даби 2021. То бе последвано от влизането в сила на новите технически правила в F1.

За съжаление, промените в правилата така и не доведоха до по-оспорвана борба за челните позиции. Ред Бул отново започна да доминира спорта с напредване на миналия сезон. Отборът от Милтън Кийнс спечели почти всички стартове през последните 12 месеца. Изключения са само последното издание на Гран при на Сао Пауло, както и Гран при на Сингапур 2023.

F1 не закъсня да отговори на доклада. Световният шампионат предостави на сайта racingnews365.com данни, които се противопоставят на тези на Buzz Radar. Вътрешните данни на F1 показват, че ръстът в официалните канали на FOM през 2023 г. е почти осем пъти (757%) по-голям от 3.7 млн. , посочени от Buzz Radar.

През второто тримесечие на 2023 г. (1 април-30 юни) каналите, притежавани от F1, заемат второ място в света по ръст на последователите във водещите спортни лиги. По-високо е класирана само испанската Ла Лига. Тук играят футболни грандове като Барселона и Реал Мадрид

В същото време активните ангажименти на F1, които се измерват като харесвания, коментари и споделяния, са се увеличили с 4% от началото на годината до 2022 г. За трети пореден сезон се очаква да бъдат събрани поне 1.5 милиарда ангажимента.

В докладът на F1 се посочва, че обхватът на шампионата в социалните медии е намалял с почти една трета за петмесечния период от януари до май 2022 г. до 2023 г. В същото време новите последователи са намалели с малко над 50%. Въпреки това се оценява положително растежът през предходното десетилетие.

Либърти Медия пое контрола над F1 в началото на 2017 г. В резултат на това правилата за социалните медии бяха незабавно облекчени. Либърти позволи заснемането на съдържание в падока, което беше забранено по време на ерата „Екълстоун“. Оттогава насам ръстът е 80%. По този показател се нареждат само футболната Шампионска лига на УЕФА (112%) и индийската Висша лига по крикет (IPL) с ръст от 208%. Други категории в моторните спортове- Индикар, НАСКАР и WRC, отбелязват стойности от съответно 60%, 12% и 40%.