F1 пилоти останали изненадани от напускането на рейс директора Нилс Витик. Те признаха, че са разбрали от медиите за това решение и поставиха под въпрос мотивите за решението на ФИА.
Миналата седмица стана ясно, че ФИА се е разделила с рейс директор на F1 Нилс Витик. Германецът напусна федерацията с незабавен ефект. Говори се, че причината за раздялата е свързана с конфликт между Витик и президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем. На мястото на германския специалист беше назначен Руи Маркеш, който е рейс директор във Формула 2 и Формула 3
Това съобщение предизвика объркване и безпокойство в падока и особено сред F1 пилотите. Например Макс Верстапен определи ситуацията като „странна.“
„Разбира се, че е малко странно да се направи това три състезания преди края“, сподели Верстапен. „Няма значение дали си положително или отрицателно настроен към определени неща. Смятам, че в Бразилия например имаше какво да се подобри. Все пак е странно, че сега трябва да работим с различен състезателен директор.“
Верстапен също така постави под въпрос момента на вземане на решението. Той предположи, че в идеалния случай смяната на толкова важна роля трябва да се извърши извън сезона.
„Обикновено, ако искате да смените рейс директора, го направете след края на сезона. Тогава самият директор рейс директор ще има повече време да навлезе ритъм.“
„След това имате предсезонни тестове и навлизате малко повече в ролята си. Но нека видим как ще се развие ситуацията. Те са го решили, а ние трябва да го приемем“, добави пилотът на Ред Бул.
Шарл Льоклер се съгласи с мнението на Верстапен. Състезателят на Ферари призна, че новината за освобождаването на Витик ги е хванала неподготвени.
„Да, това дойде малко от нищото. Мисля, че всички бяхме изненадани. Всеки от нас може да има собствено мнение по този въпрос. Смятам, че моментът беше малко изненадващ. Да го направят толкова късно през сезона и то в такъв решаващ момент. Вероятно всичко това можеше да бъде управлявано по по-добър начин“, коментира Льоклер.
Пилотът на Ферари също така подчерта, че тази новина не променя фундаментално текущите дискусии на пилотите с ФИА, макар да подчертава работата, необходима за подобряване на отношенията с ръководния орган
„Със сигурност има неща, които трябва да се подобрят. Ние се опитваме да работим с ФИА, за да ги подобрим. Но честно казано доста съм изненадан от времето, в което се случи всичко това“, добави Льоклер.
Оскар Пиастри също не скри изненадата си от напускането на Витик. Според него, германецът си е вършил добре работата.
„Нямах никаква представа, че нещо се планира. Всъщност го чух от някой друг, от някой от другите пилоти, или от някоя статия. Това определено беше малко изненадващо“, заяви Пиастри.
„Мисля, че като цяло Нилс си вършеше разумно работата. Имаше някои неща, които искахме да подобрим, някои неща се подобриха, други може би не. Но със сигурност не мисля, че това оправдаваше незабавно уволнение.“
„Не знам как е било формулирано, но картината изглежда малко по-различна от това, което видяхме в пресата. Ще видим какъв е новият рейс директор. Досега не съм имал никакъв опит с него“, добави пилотът на Макларън.
Същевременно Карлос Сайнц призна, че е много важно сътрудничеството между F1 пилотите и рейс директора.
„Много от решенията, които взема директорът на състезанието, се влияят от обратната връзка, която даваме за пистата, условията и всичко останало“, обясни Сайнц.
Пилотът на Ферари призова Маркеш да работи открито с пилотите, докато те се адаптират към него в последните три състезания от сезона.
„Смятам, че това е изключително важно- сътрудничеството и колаборацията между състезателните пилоти и рейс директора. Оттук нататък любезно се обръщам към него с молба да бъде непредубеден, да ни изслушва, да оценява обратната ни връзка. Ако казваме неща с намерение да променим пистата или съобщаваме нещо по радиото, то е защото наистина вярваме в това.“
„Ние просто молим за сътрудничество, съвместна работа и отворени отношения. В този случай всичко трябва да бъде гладко.“
„Пожелавам му всичко най-добро, защото това е тежка работа. Той получи много трудна задача- да влезе в шампионата с оставащи само три състезания до края“, добави пилотът на Ферари.
🚨MOST RECENT RACE DIRECTORS IN F1
Charlie Whiting: 1997 – 2018
Michael Masi: 2019 – 2021
Eduardo Freitas: 2022 – 2022
Niels Wittich: 2022 – 2023
Rui Marques: 2023 – pic.twitter.com/NPvvNfEFLQ— Holiness (@F1BigData) November 12, 2024