F1 пилоти поискаха промяна в правилата за налагане на наказателни точки. Според някои от тях, системата трябва да бъде „ревизирана“ след събитията от Монца, довели до отстраняване на Кевин Магнусен от Гран при на Азербайджан.
Магнусен участва в инцидент по време на Гран при на Италия. Състезателят на Хаас имаше контакт с Пиер Гасли на завоя „Варианте Дела Роджия“ Variante della Roggia по време на Гран при на Италия в опит да направи изпреварване. Това в крайна сметка принуди и двамата да излязат на пистата и да пресекат шикана
Магнусен продължи напред и завърши на девето място. Датчанинът получи наказание от 10 секунди и добавяне на две точки към неговия суперлиценз. Това го смъкна до 10-о място в подреждането. По-лошото обаче беше отстраняването му за едно състезание заради събиране на 12 наказателни точки.
Това се случи въпреки твърдението на Гасли, че Магнусен не е направил нищо лошо и наказанието е „ крайно несправедливо. “ С мнението на французина се съгласи съотборникът на Магнусен Нико Хюлкенберг.
„Очевидно е, че има история за това как се е случило и той е натрупал всички тези наказателни точки. Но погледнете само инцидента на Монца, мисля, че това беше състезателен инцидент“, каза Хюлкенберг.
„Искам да кажа, че това е доста ясно, честно и почтено състезание. Не виждам да трябва да се добавят две наказателни точки за това, или дори това 10-секундно наказание – много е сурово.“
„Това е моето мнение. Повечето пилоти са на същото мнение. Имах подобен случай с Фернандо [Алонсо] в спринтовото състезание в Австрия. Тогава се опитах да направя движение в трети завой, блокирах и излязох малко по-нашироко, а той трябваше да излезе от пистата. Но това е нещо нормално в състезанията. За да изпреварим, трябва да напуснем зоната на комфорт и да поемем известен риск. Такива неща се случват понякога.“
„Изглежда, че стюардите винаги искат да се намесят винаги, когато има малък контакт. Искат да има последици за него, което ние пилотите смятаме, че не е необходимо. Може би трябва да се преразгледат насоките за наказания и след това да се променят, защото трябва да можем да се състезаваме в крайна сметка“, добави пилотът на Хаас.
Аяо Комацу също се съгласи с думите на Хюлкенбег. Японецът също не беше много доволен от наказанието на Магнусен.
„Мисля, че според насоките, не мога да оспорвам наказанието, което беше наложено за този конкретен инцидент. Но въпросът е по-скоро дали това указание за наказание е правилно“, каза Комацу.
Юки Цунода също не одобри наказанието на Магнусен. Според него, настоящата система е твърде рестриктивна, като се има предвид броят на състезанията в календара- 24. Пилотът на Виза РБ беше близо до бан преди две години. Той също така смята, че за нарушения като неспазване на ограниченията на пистата наказанието на пистата е достатъчно, за да се накаже пилота. Според него комисарите трябва да прилагат точките за всеки отделен случай
„Бях в такава ситуация. Преди две години едва не ме отстраниха“, каза Цунода. „Ако правилно съм разбрал, наказателните точки изглежда не са се променили от момента, в който въведоха максималния брой точки, които могат да достигнат.“
„Струва ми се, че наказателните точки би трябвало да станат малко по-сговорчиви. Изглежда все още са малко строги за календар 24 състезания. Но в време трябваше да го направят [да баннат Магнусен].“
„Ако при нарушаване на ограниченията на пистата се получават наказателни точки, тогава става прекалено. Получаваш достатъчно наказателни точки в състезанието при даден контакт.“
„Не мисля, че е необходимо да се слагат наказателни точки. Но предполагам, че е добре да ги има в дадени случаи. Ще бъде по-добре всяка ситуация да се разглежда отделно. Но също така изглежда, че така или иначе се гледа случай по случай. В някои от случаите комисарите налагат на пилота една наказателна точка вместо две. Всичко зависи от ситуацията“, добави Юки Цунода.
Джордж Ръсел също се съгласи, че наказанието за инцидента на Магнусен в Монца е сурово. Британецът смята че би по-очевидните случаи на опасно шофиране трябва да се наказват по-строго. Той също така посочи, че преди нито един пилот не е бил отстраняван за опасно каране в продължение на 12 години.
Според Ръсел, става въпрос и за създаване на прецедент за тези, които са на път към F1. Той иска да се гарантира, че по-младите пилоти няма да пристигнат в шампионата с лоши навици.
„Това е разговор, който се е водил многократно през предишните години, тъй като пилотите са винаги са карали на ръба.“, обясни Ръсел.
„Никой не е бил наказан за 12 години, така че може да се спори дали наказателните точки всъщност са достатъчно строги? Със сигурност може да се твърди, че наказателните точки от Монца изглеждаха малко строги. Също така може да се твърди, че при някои от другите инциденти стюардите може би не са били достатъчно строги“, добави пилотът на Мерцедес.
F1 Superlicense Penalty Points per driver 👀
After Kevin Magnussen’s ban for the Azerbaijan GP here’s how many penalty points each driver has in #Formula1 pic.twitter.com/JGka1yrj4e
— F1 Grand Slam (@F1GrandSlam) September 8, 2024