Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 може да преосмисли решението полпозишънът да се дава на победителя в...

F1 може да преосмисли решението полпозишънът да се дава на победителя в спринта

6257
0
спринтова квалификация, спринт, F1, Формула 1, старт, Силвърстоун
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Формула 1 може да преосмисли решението полпозишънът в състезателен уикенд, в който има спринтова квалификация, да се дава на победителя в нея, а не на най-бързия пилот в нормалната квалификация. То бе взето въз основа на факта, че първият в съботния спринт стартира от първа позиция в неделната Гран при. Макс Верстапен обаче призна, че се чувства странно да вземе пол след такъв тип сесия. По-рано Себастиан Фетел бе категоричен, че това е погрешно.

„Трябва да помислим по въпроса. Дали да въведем някаква промяна в това, което правим. В петък ли да се печели полпозишъна? За такива неща ще говорим и обсъдим с ФИА и отборите.“

„Но не мисля, че трябва да бъдем задържани от историята. Необходимо е да я уважаваме, но никога да бъдем спъвани от нея“, коментира спортният директор на F1 от Либърти Медия Рос Браун

„Люис [Хамилтън] например получи нагледен пример за ефективността (на експеримента). Ако редовното състезание бе днес, щеше да е загубил. Сега има още една възможност утре – да помисли за старта си, как е използвал гумите си, как е подходил към всичко.“

По принцип спечелилият полпозишън пилот стартира в Гран при състезанието от първа позиция. Това може да доведе до допълнително объркване, ако най-бързият в квалификацията не е на пол в неделя, както ще е сега. Хамилтън победи в петък следобед, но изгуби спринта в събота.

Работата на Браун и колегите му да обяснят точно с какво експериментират също не бе съвсем успешна. Те настояваха днешната сесия, която бе първа по рода си в историята на спорта, да се нарича спринтова квалификация или спринт. Това не бе възприето от всички и пилоти, отбори, коментатори и анализатори масово говорят за мини състезание, квалификационно състезание, спринтово състезание и т.н. Идеята на Браун бе да не се отнема от стойността на Гран при надпреварата като основно събитие през уикенда. От Ферари обаче заявиха, че възприемат настоящия експеримент като 400-километрово състезание с прекъсване след първите 100 км.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)