F1 Груп обяви, че през втората четвърт на 2022 г. е генерирала приходи в размер на 744 млн. долара. Това е с около 49% повече в сравнение със същия период на миналата година.
От средата на 2021 г. F1 подобрява финансовото си състояние. Спортът успя да се възстанови от пандемията от COVID-19, която започна в началото на по-миналата година. Заради нея стартът на шампионата бе отложен за повече от три месеца и бяха отменени редица състезания. По-голямата част от тях бяха извън Европа.
Последните цифри на F1, добавени към 360-те милиона долара, получени през първото тримесечие на 2022 г. , водят до това, че шестмесечните приходи на състезанията за Гран при достигат общо 1.104 милиарда долара.
Oперативните приходи възлизат на 49 млн. долара за последното тримесечие. Това може да се сравни със загубата от 43 млн. долара, понесена през същия период на 2021 г.
Най-голямата амбиция е Формула 1 да бъде с нулеви въглеродни емисии до 2030 г. В това се надяват както ръководството, така и отборите от световния шампионат.
„Сезон 2022 в F1 продължава да поставя рекорди, тъй като сме свидетели на вълнуващо действие и непредсказуеми резултати на пистата„, каза главният изпълнителен директор на спорта Стефано Доменикали.
„Привличаме фенове лично и чрез всички наши платформи. Постигаме значителен напредък, работейки с всички заинтересовани страни, включително нашите отбори, организатори на състезания, ФИА и бизнес партньори. Тези усилия помагат за постигане на целта ни да бъдем с нулеви нетни въглеродни емисии до 2030 г.“
We’ve seen some epic battles in the new 2022 cars! 🍿#F1 pic.twitter.com/5oJgPfNlBw
— Formula 1 (@F1) August 4, 2022
През вторите тримесечия на 2022 г. и 2021 г. се проведоха еднакъв брой състезания- седем. Въпреки това интереса и приходите на спорта растат с рекордни темпове благодарение на облекчаването на ограниченията на коронавирус по целия свят. Все пак повечето печалби се дължат най-вече благодарение на безпрецедентното разрастване на фенската база на F1.
Плащанията на отборите се увеличиха на годишна база през тримесечието от 308 млн. на 368 млн. долара. Междувременно основните приходи, или позициите, изброени като доходи от промотиране на състезания, такси за медийни права и спонсорски такси, са се увеличили с 35%. Така те са нараснали от 464 млн. на 628 млн. долара.
„Приходите от промотиране на състезания се увеличиха поради по-високите такси, генерирани от различния микс от проведени събития, както и увеличението на таксите по договори„, заявиха от F1.
„Медийните права се увеличиха поради ръста на приходите от телевизионни абонаменти за F1. Освен това по-големите такси в новите и подновените споразумения също увеличиха печалбите.“
„Приходите от спонсорство нараснаха поради признаването на облагите от нови спонсори и по-високите приходи от конкретни състезания, генерирани от различната комбинация от проведени събития.“