Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 се отказва от капаците на гумите за мокър асфалт

F1 се отказва от капаците на гумите за мокър асфалт

2118
0
гуми за мокро на Пирели
снимка, Пирели

F1 се отказва от капаците на гумите за мокър асфалт. Според информацията, ръководството на световния шампионат няма да развива повече този план след последните тестове на пистата във Фиорано.

F1 и ФИА търсят решение на проблемите с автомобилите при движение на мокър асфалт. Проблемът е, че сегашната генерация болиди с граунд ефект изхвърля прекалено голямо количество пръски отзад. Това на свой ред сериозно затруднява видимостта на пилотите, които се намират в по-задната част на подреждането

Необходимостта от подобряване на видимостта в състезанията от F1 е една от най-обсъжданите теми през последните години. Целта е да не се допусне повторение на събития от Гран при на Белгия 2021. Тогава състезанието продължи само няколко тура зад кола за сигурност поради тежките метеорологични условия.

F1 и ФИА направиха няколко теста с предпазни арки на гумите за мокър асфалт на Силвърстоун, но не бяха доволни от резултатите. По-рано този месец Ферари също изпробва специални капаци на гумите.

Дизайнът на болидите на Ферари беше много по-драматичен от първоначалната идея, изпробвана миналата година. Скудерията умишлено използва два автомобила, които се движеха близо един до друг, за да оцени дали има някакво подобрение.

Последните капаци бяха по-големи, тъй като ФИА искаше да разбере по-добре колко ще се подобри видимостта, ако няма пръски, изхвърляни от колелата в F1. Заключението след теста, базирано на видеоанализ, беше, че ползата е незначителна. Оказа се, че отново има огромно количество вода, изхвърляно от дифузьора.

Затова ФИА вярва, че идеята за покриване на колелата в F1 вече не си струва да се развива. Сега федерацията ще оцени други варианти, които да опитат да помогнат при движение на много мокра писта.

Ексклузивно за Motorsport.com ръководителят на комисията за едноместните автомобили Никола Томбазис заяви, че проектът за специални арки на колелата вече е спрян, тъй като няма да доведе до очакваната промяна.

„Винаги сме знаели, че има два основни фактора, които допринасят за облака от пръски. Единият е колко вода се събира от земята от дифузьора, а другият е от колелата“, сподели Томбазис.

„Но в основата си, като тест, той [дизайнът на Ферари] проработи. Той ни показа това, което търсехме. Понякога тестовете вървят добре и си казваш „фантастично“, а понякога вървят в обратната посока. Тогава си казваш, че посоката, която следваш, не е добра и трябва да следваш нещо друго. Това нещо трябва да бъде установено сега.“

Томбазис заяви, че има няколко идеи за това какво може да се направи. Той обаче още не иска да ги оповестява публично. Въпреки това надеждата е, че какъвто и да е отговорът, той може да помогне в редките случаи, когато условията са особено екстремни

„Трябва да помислим за различни решения“, обясни Томбазис. „Искам да кажа, че това, което искаме да избегнем, е ситуацията на Спа 2021. При нея състезанието се отменя или се съкращава сериозно, или се забавя сериозно.“

„Ясно е, че това винаги ще бъде един компромис. Самите капаци на колелата бяха доста грозни. Ако имаха значителен принос, тогава щяхме да сме напълно щастливи да ги монтираме веднъж годишно, особено ако това има значение за отмяната на състезание или не.“

„Никога не е било замислено да бъде „слагаме ги всеки път, когато е мокро.“ Но за съжаление, трябва да се опитаме да измислим други решения“, заключи Никола Томбазис.