Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 има уникален шанс да се модернизира, твърди Агаг

F1 има уникален шанс да се модернизира, твърди Агаг

757
0
Емерсон Фитипалди, Алехандро Агаг
Емерсон Фитипалди и Алехандро Агаг; снимка: Формула Е

Основателят на Формула Е Алехандро Агаг смята, че настоящата ситуация предоставя огромна възможност да се преструктурира целия икономически модел на автомобилния спорт и особено на водещата дисциплина Формула 1. Испанският бизнесмен изгради много успешно серията с електрически болиди. Привлече в нея сериозна част от автомобилните производители и много от големите спонсори, които преди това бяха ангажирани в Гран при и други шампионати.

Според бившия член на европейския парламент всички трябва да си дадат сметка, че живеем в един различен свят. Различен от онзи, в който компаниите изливаха пари за състезанията и това им носеше търговки успех. За Агаг, бивш шеф на екипи в малките формули, спортът просто трябва да се продава като спорт, като състезание и от това да печели. Предизвиканата от коронавируса криза според него е отлична възможност да се модернизира целият бизнес и най-вече неговата витрина Формула 1.

Агаг смята, че на първо място трябва да се реши проблемът с разпределението на приходите. Те трябва да се раздават много по-равномерно между отделните участници. Точно сега е моментът този въпрос да се реши, защото предстои подписването на нови споразумения между всички.

„Споразуменията за новия период още не са финализирани и нека използваме възможността да направим системата по-балансирана и жизнеспособна”, каза Агаг. „Да вземем пример от футбола, от Висшата лига на Англия. Това е изключително скъп, но търсен телевизионен продукт, в който има конкуренция. Разпределението там е почти поравно и така борбата е много отворена.”

Агаг е категоричен, че бюджетният таван трябва да се намали още и да е далеч под обсъжданите от отборите сега нива

„Случващото се днес е възможност да се изравнят силите и успехът да не зависи най-вече от количеството вложени средства”, добави той. „Може да е плод повече на авангардни идеи, добра организация, управление, решения. Ограниченията в бюджетите са стъпка в правилна посока, но защо 175-150 млн. долара? Защо не поставите летвата на 75 млн.? Тогава това може да бъде печеливш бизнес за всички и в същото време оставяте повече възможности за развитие на колите, на интересните решенията и начини на работа при едни приблизително разумни и съвсем не малки всъщност разходи.”

„Това ще е полезно за автомобилостроенето, а няма да е налудничаво скъпо. Вярно е, че не отговарям за Формула 1 и смятам нейните сегашни мениджъри за изключително компетентни. Сигурен съм, че обмислят всички сценарии и са наясно с проблемите, но е важно е да вземат смели решения, които ще са в интерес на целия автомобилен спорт.”

Според Агаг при „по-спортен” модел на организация, какъвто модерният свят вече изисква, ще се подобри и световният рали шампионат, както и много други дисциплини и няма да гледаме единствено пробили си път напред милионерски синове.