Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рос Браун: Пропастта между първите три екипа и останалите е твърде голяма

Рос Браун: Пропастта между първите три екипа и останалите е твърде голяма

1296
0
Гран при на Япония,
снимка: ATP

Нивото на разходи във Формула 1 трябва да се намали, защото пропастта между големи и малки отбори е твърде голяма, смята спортният директор на спорта Рос Браун. Според него кризата в момента дава възможност за промяна модела на функциониране на спорта.

„Може би сега е моментът за ново начало. Миг, когато да си кажем, че в добрите времена Формула 1 е работела на определено ниво, но сега трябва да огледаме внимателно нещата и да решим дали ни е нужно преразглеждане на разходите и инвестициите, необходими за F1”, обясни Браун пред Скай Спортс.

„Според мен от въвеждането на контрола върху бюджетите винаги е съществувало очакването, че в момент на криза ще намалим харчовете. Да цитирам Spinal Tap, ска́лата сочи 11 твърде дълго време. Трябва да се намали.”

Браун цитира идиом, произлязъл от филма от 1984 г. „This is Spinal Tap”. В него китаристът Найджъл Тъфнел демонстрира усилвател, на който степените за звука са от 0 до 11 вместо от 0 до 10. Идиомът е придобил популярност със значението, че нещо е експлоатирано до лимита си или го надхвърля.

„Парадоксът на Формула 1 е, че успехът подхранва това положение”, продължи Рос Браун

„При марка като Мерцедес например отплатата за успех в F1 е толкова голяма, че многократно надхвърля направените разходи. Тоест бюджетът на Мерцедес е висок, но в замяна те получават още по-висока стойност. Ето защо ежегодно се одобряват още по-големи суми. Помним, че Мерцедес бяха колите на възрастните хора, а вече не е така. Сега са модерни автомобили. Възприятието към марката се промени. И голяма част от това бе постигнато чрез F1. Ето защо спортът е толкова ценен. Така се получава парадокс: успехът е основанието, оправдаващо бюджетите.”

Браун посочи и Ред Бул като пример за печеливша маркетингова стратегия, използваща Гран при платформата. Според него разликата в харченето между големи и малки отбори трябва да се намали, за да остане Формула 1 печеливш бизнес като цяло.

„Между първите три екипа и останалите има твърде голяма пропаст. 3 отбора разполагат с огромни бюджети. Другите се опитват да постигнат бизнес модел, който да ги поддържа”, допълни 65-годишният англичанин.

Тази седмица отборите от Формула 1, Либърти Медия и ФИА ще продължат дискусиите за намаляване на бюджетите във Формула 1 под 150 милиона долара.