Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул пред Мерцедес във втората тренировка в Сингапур

Ред Бул пред Мерцедес във втората тренировка в Сингапур

27
0
Формула Рено 3.5

Пилотите на Ред Бул Даниел Рикиардо и Макс Верстапен се класираха първи и втори във втората петъчна свободна тренировка в Сингапур. На пистата Марина Бей те изпревариха съперниците си от Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас, наредили се трети и четвърти в подреждането. 

Втората тренировка в Сингапур започна, след като два часа по-рано Макларън, Рено, Торо Росо и Хонда накуп обявиха новите си споразумения за задвижващи системи, както и присъединяването на Карлос Сайнц към Рено за следващия сезон във Формула 1. Температурата на пистата бе 31 градуса, като щеше да пада още. Кевин Магнусен и Сайнц, които не караха в предходната сесия, първи се появиха на трасето (и двамата със суперсофт).

Първото време в таблицата бе на Магнусен – 1:50.374. Само за няколко минути то бе свалено до 1:42.520 – Даниел Рикиардо записа това време с гуми суперсофт. Зад него се нареди съотборникът му Макс Верстапен (+0,476 сек), следван от Люис Хамилтън (+1,120, със софт), Фернандо Алонсо, Серхио Перес.

Верстапен изпревари съекипника си с 0,036 сек, докато Хамилтън свали разликата до най-доброто в този момент време на 0,241 сек.

Пилотите на Ред Бул продължиха да си разменят местата, като Макс надделя с 1:42.077 (с гуми суперсофт). Рикиардо остана на 0,089 сек. Хамилтън продължаваше да е трети, а Себастиан Фетел излезе четвърти, на секунда от Верстапен. Според Пирели времената щяха да паднат значително до края на сесията с увеличаване използването на ултрасофт. Рекордът на пистата пък бе подобрен още в първата тренировка.

Именно с най-меките гуми Нико Хюлкенберг даде трето постижение половин час след началото на вторите 90 минути за подготовка в петък. Веднага след това Ботас излезе втори с ултрасофт – на 0,027 сек от Верстапен.

Хамилтън на свой ред бе по-бърз с половин секунда от холандския състезател на Ред Бул преди Рикиардо да го изпревари с 1:41.228. След това и Макс прескочи англичанина. Междувременно Ромен Грожан се завъртя, а Джолион Палмър се обади по радиото, че е докоснал бариера на трасето.

Рикиардо пък бе първият пилот, който премина под границата от1:41 мин. С 1:40.852 той бе с над половин секунда по-бърз от съотборника си, а Хамилтън вече бе на 0,703 сек от австралиеца. Ботас бе четвърти, на над секунда.

Фетел започна бърз тур с ултрасофт и даде най-добър от всички първи сектор. Изостана малко от Ред Бул-ите в средния, а след това връхлетя върху Маркус Ериксон и ядосано се отказа от обиколката. Верстапен пък удари предпазна бариера от гуми, но продължи. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар заради отломки на трасето – вследствие на удар на Фетел на десети завой. Германецът се прибра в бокса, за да може тимът му да провери колата.

Ботас на свой ред претърпя сблъсък с бариерите – с предна дясна гума, но се размина без сериозни последствия. Повечето пилоти пък правеха дълги серии от обиколки през втората половина на тренировката, когато условията бяха максимално близки до тези, в които ще се кара в квалификацията и в състезанието.

В пилейна се получи известен хаос, когато Серхио Перес бе пуснат да тръгне пред едно от Ферари-тата. Мексиканският пилот обаче видя другата кола и реагира бързо. Междувременно Фетел продължи работа с дълга серия от обиколки с гуми софт, докато съотборникът му бе с използван ултрасофт. В по-дългите поредици от обиколки Хамилтън поддържаше темпо от около 1:46 мин и бе с няколко десети от секундата по-бърз от съперниците от Ред Бул и Ферари.

В класирането не настъпиха сериозни размествания до карирания флаг и Рикиардо остана пръв, следван от Верстапен, Хамилтън, Ботас, Хюлкенберг, Вандоорн, Алонсо.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.