Начало Избрани F1 ще използва иновативна система за намаляване на въглеродните емисии в Австрия

F1 ще използва иновативна система за намаляване на въглеродните емисии в Австрия

591
0
Гран при на Австрия, Шпилберг, Ред Бул Ринг
снимка: Пирели

F1 ще използва иновативна система за намаляване на въглеродните емисии по време на уикенда в Австрия. Световният шампионат планира да разчита на собствена енергийно ефективна електроцентрала в падока. Нейната цел е да намали максимално въглеродния отпечатък, който оставя спорта.

F1 планира да бъде с нулеви въглеродни емисии до началото на 2030 г. Ръководството на световния шампионат разглежда всякакви области, в които може да се въведе повече устойчивост

Една от идеите на F1 ще се реализира по време на състезателния уикенд в Австрия. Тя е свързана с алтернативна ферма за производство на електроенергия, която се надява да намали вредните емисии с около 90%. Фермата ще бъде разположена от вътрешната страна на последния завой. Тя трябва да захранва с ток падока, гаражите и питлейна, включително стената на бокса, помещенията за измерване на времето и главния център за излъчване.

Така наречената „ферма“ ще се захранва с енергия от устойчиви източници. Тук се включват биогориво от хидротретирано растително масло (HVO) и 600 кв.м слънчеви панели.

„Ще захранваме целия падок с енергия от една-единствена устойчива електроцентрала. Целта е основно да се спре зависимостта на екипите от генератори. Всички те носят собствено оборудване и захранват собствени генератори, тъй като местната инфраструктура не ги поддържа при поискване“, сподели Иън Стоун.

„Ние физически поставихме тази генераторна ферма на място. Сега ще пуснем много сложна електроразпределителна мрежа до всички ключови точки, така че отборите да могат да се включат – независимо дали става въпрос за техните камиони или кемпери“, добави директорът по логистиката на F1.

Стоун вярва, че изчисленията на спестените въглеродни емисии, които могат да бъдат постигнати от фермата, са доста драматични.

„По наши изчисления през 2022 г. са били произведени около 200 тона въглероден диоксид [по време на Гран при на Австрия]. Ако получим тези данни, смятаме да намалим това количество до около 10 тона през 2023-та.“

Използването на алтернативната електроцентралата в Австрия ще бъде еднократно. Въпреки това F1 иска да анализира въздействието ѝ и данните от уикенда, за да види дали може да се използва в бъдещи състезателни уикенди

„Подходът на F1 към стимулиране на иновации, които оказват значимо въздействие и влияние върху целия свят, надхвърля хибридните двигатели и устойчивите горива“, заяви ръководителят на екологичното, социалното и корпоративното управление (ESG) на F1 Елън Джоунс.

„Този подход е в основата на всичко, което правим. Тук включваме и начина, по който управляваме собствените си операции. Уикендът в Австрия е най-новият пример за това, демонстриращ ангажимента на F1 и ключовите заинтересовани страни да разработят нови начини на работа.“

„Използвайки най-новите технологии и иновации, ние продължаваме да проучваме нови възможности за провеждане на събития по по-устойчив начин. По този начин ще успеем да намалим въглеродния си отпечатък“, добави Джоунс.

В началото на месеца F1 и DHL обявиха, че ще използват специални камиони по време на европейските стартове. Те се задвижват от горива с невъглероден произход. Очакванията на двете компании са свързани с намаляването на вредните емисии с поне 60 % в сравнение със стандартните горива.

@redbullring #F1 is right around the corner and we couldn’t be more excited! #AustrianGP here we comeeee 🤩Who’s gonna join us on site?#redbullring #Formula1 #Formel1 #lifeisbetteronaracetrack ♬ Originalton – Red Bull Ring