Гран при на Австрия присъства в календара на Формула 1 от 1964 г. с известни прекъсвания
Състезанието се провежда на писта в Целтвег и след това на трасе до Шпилберг, което през годините претърпява доста промени и смени на името. Конфигурациите се намират на около 4 километра една от друга. През 2004 г. втората писта е купена от австрийския милиардер Дитрих Матешиц. Той я преустройства спрямо съвременните изисквания на автомобилния спорт. Тъй като е собственик на Ред Бул, то и пистата е кръстена Ред Бул Ринг.
Гран при на Австрия се връща в F1 календара през 2014 г. Организаторите помагат на световния шампионат да започне след повече от тримесечното забавяне заради COVID-19 пандемията през 2020 г. Най-много победи в Австрия имат Ален Прост и Макс Верстапен – по 3, а отборите Ферари и Макларън са с по 6. Първата надпревара е през 1963 г., но тя е извън шампионата, така че успехът на Джак Брабам не носи актив. Първата Гран при на Австрия от първенството на Формула 1 е спечелена от Лоренцо Бандини с Ферари.
През 1963 г. на писта на мястото на летище Целтвег се провежда извъншампионатна надпревара от Формула 1, спечелена от Джак Брабам. Първата шампионатна Гран при не на следващата година. Трасето е смятано за прекалено опасно – много тясно и неравно, зрители се оплакват, че не се вижда почти нищо. Стартът отпада от календара до началото на 70-те години на ХХ век. От 1970 до 1987 г. надпреварата се състои Йостеррайхринг, също близо до Целтвег. В края на периода от ФИА отново смятат, че трасето е твърде опасно и състезанието изчезва от Формула 1 за десетилетие.
Йостеррайхринг е реновирана през 1995 и 1996 г. F1 се завръща в Австрия през 1997 г., а трасето е преименувано на А1-Ринг
Състезание се провежда до 2003 г. След това пистата е купена от Матешиц. Ред Бул постепенно навлиза в автомобилния спорт – първо като спонсор, след това увеличава участието си, докато австрийският милиардер купува два от отборите във Формула 1. Освен това преустроява цялата писта в Шпилберг. Кръщава я Ред Бул Ринг и след още едно десетилетие отсъствие тя пак се завръща в календара на F1.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Мерцедес: Системата на ФИА бе претоварена в Австрия, съобщенията не идваха достатъчно бързо, за да предупредим Хамилтън
- Васьор за стратегията на Ферари: С DRS със сигурност си по-бърз. Ние не искахме да се разменят на всеки 2 обиколки
- Магнусен: Представянето на Де Врис показва, че той се намира в отчаяно положение
- Ботас: Като цяло нямахме достатъчно добро темпо през целия уикенд в Австрия
- Волф за репликите в Австрия с Хамилтън: Трябва да ни чуете как разговаряме по телефона. Това нищо не беше
- Забранено ли е на Алонсо да атакува Строл на пистата? Де ла Роса: Абсурд. Просто добра отборна работа
- Хорнер: Изглеждаме като аматьори заради ограниченията на пистата, Волф: Или да върнат оребрените бордюри, или да махнат лимита
- Алонсо: Пистата в Австрия не пасваше добре на нашия автомобил
- Ръсел: Норис и Макларън бяха най-голямата изненада за нас в Австрия
- Гасли: Липсва ни малко скорост в сравнение с най-близките ни съперници
- Верстапен се забавлявал със статиите, че други отбори са се доближили до Ред Бул
- Сайнц недоволен от Ферари: Спазих уговорката ни, а състезанието ми бе компрометирано със спирането в бокса
- 83 обиколки изтрити, наложени 12 наказания – 4 за Окон, 2 за Де Врис, по 1 за Сайнц, Хамилтън, Гасли, Албон, Сарджънт и Цунода
- ФИА проверява над 1200 случая на потенциално нарушение ограниченията на пистата в Австрия
- Норис: Накрая едва не катастрофирах във всеки завой
- Хамилтън: Пързалях се, нищо не можех да направя; Ръсел и Волф: Колата нямаше скорост
- Льоклер: В петък и днес достигнахме максимума, на който бяхме способни този уикенд
- Верстапен: Най-важно бе да остана начело в първата обиколка (обновена)
- Верстапен триумфира и в Австрия, спечели пета поредна победа
- Гран при на Австрия – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Над €60 млн. се генерират само от нощувки на Ред Бул Ринг, Гран при на Австрия с удължен до 2030 г. договор
- Льоклер: Боря се като луд с колата, когато е полусухо или полумокро
- Според Волф Хорнер може би го е страх, че програмата му за двигатели не върви и се опитва да я „убие“
- Цолов завърши 19-ти трудно състезание в Австрия
- Алонсо призова за промяна на правилата и за квалификацията за спринта
- Щайнер: Правилата са за всички, дори за Верстапен; Волф: Макс умишлено съсипа тура на Хамилтън в спринтовата квалификация
- Ръсел: Исках и по-рано да сложа сликове – щяхме да сме още три места напред
- Сухи гуми бяха единственото възможно решение за нас, убеден е Хюлкенберг
- Сайнц: Мисля, че утре може да е повратна точка за Ферари
- Верстапен: По-добрата стратегия за нас бе да останем с интермедия, Перес: Не видях Макс, после му върнах мястото
- Верстапен спечели спринта в Австрия, двоен успех за Ред Бул
- Льоклер с 3 места назад на грида за спринта
- Верстапен на полпозишън и за спринта в Австрия
- Полицията се готви срещу еко протестиращи на Ред Бул Ринг
- Цолов 16-ти в спринта на Ред Бул Ринг
- Хорнер: Няма планове за смяна на Перес и Де Врис, Марко: Трябва да видим какво ще правим в бъдеще
- 47 обиколки в квалификацията в Австрия са били изтрити заради ограниченията на пистата
- Хамилтън не е сигурен какво е състезателното темпо на F1 W14, Мерцедес: Пето място бе максимумът в квалификацията
- Никола Цолов: По-бърз съм на скоростните писти
- Норис: Ред Бул има най-бързата кола, защо се оплакват? Могат да си позволят да намалят и да загубят десета
- Без наказание за Верстапен, запазва полпозишъна
- Разследват Верстапен дали е попречил на Магнусен в квалификацията
- Верстапен: „Да караме в ограниченията? Ако е толкова лесно, да ви дам колата си и да пробвате?“ Перес: „Системата е сбъркана“
- Льоклер: Не очаквахме да сме толкова близо до Ред Бул
- Верстапен: Квалификацията бе въпрос на оцеляване заради ограниченията на пистата
- Верстапен на полпозишън за Гран при на Австрия
- Никола Цолов 17-ти в квалификацията в Австрия (обновена)
- Верстапен пред Сайнц и Льокер в тренировката на Ред Бул Ринг
- Макларън тества кутии като Астън Мартин
- Цолов 17-ти в тренировката на Ред Бул Ринг
- Проучване сочи, че 6 F1 отбора струват над $1 млрд. На върха е Ферари, оценен на $3,13 млрд.
- Райън Рейнолдс поканил Окон на снимките на новия филм за Дедпул
- Само Норис ще е с новостите на Макларън в Австрия
- Според Строл разликата в представянето му спрямо това на Алонсо е в дребни детайли
- Съперници недоволстват от Ферари заради подозрения, че са изпитвали нови елементи на тест за Пирели и филмовия ден на Фиорано
- Льоклер отново провокиран дали да не погледне встрани, но е с Ферари
- Хамилтън: ФИА да посочва кога да започва работата за догодина, Верстапен: Животът е несправедлив, трябва да се справяме
- Според Алонсо идеалното решение за трафика в квалификации е връщане към варианта с 1 бърз тур на пилот
- Спецификата на Ред Бул Ринг дава надежди за интересен уикенд
- Перес пропуска срещите с медиите в Австрия
- ФИА промени правилата за използването на гумите в спринтовата квалификация
- Хил очаква сериозни проблеми с трафика на пистата Ред Бул Ринг
- Окон: Трябва да печелим повече точки в състезанията
- Алонсо: Спринтовият уикенд няма да е идеалния сценарий за нас
- Ферари: Стремим се да изкараме безпроблемен уикенд от петък до неделя
- Алфа Таури променя името си от догодина
- Верстапен: Очаквам с нетърпение да видя отново цялата подкрепа към нашия отбор
- Ботас: Основната ни цел за уикенда в Шпилберг е да запазим добрата си форма и да спечелим още точки
- Хаас: Работим много усилено, за да разберем защо се получава това разминаване между представянето ни в квалификациите и състезанията
- Д-р Марко: Хорнер бе против привличането на Де Врис
- Мерцедес: F1 W14 би трябвало да се представи по-добре на пистата в Австрия, отколкото в Канада
- Гран при на Австрия може да се проведе на дъжд
- F1 ще използва иновативна система за намаляване на въглеродните емисии в Австрия
- Норис: Уикендите със спринтове винаги са интересни
- Сайнц попари надеждите на тифозите: Скоростта на Ферари варира сериозно в зависимост от това какво е трасето
- F1 ще се състезава в Австрия до 2027 г.