Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 ще тества нова система за по-добра видимост при мокра писта

F1 ще тества нова система за по-добра видимост при мокра писта

1270
0
движение на мокра писта, F1
снимка, Ред Бул Контент Пуул

F1 ще тества нова система за по-добра видимост при мокра писта. Пилотите от световния шампионат ще участват в специална тестова сесия в Гран при на Абу Даби. В нея те ще изпробват автоматична светлинна система, която да се използва при дъждовно време.

Проблемът с видимостта по време на мокра писта е една от най-обсъжданите теми през последната година и половина. Оказа се, че новите болиди с граунд ефект не са много подходящи за движение при дъждовно време. Това е така заради голямото количество пръски, които се изхвърлят от задната част на даден болид. Така се заслепяват пилотите, които имат автомобили пред себе си. Единствено лидерът в състезанието няма такива проблеми, тъй като се движи на чисто трасе.

През последните месеци специалистите на ФИА работиха по решения за този нашумял проблем. Стана ясно, че ръководният орган е разработил нов софтуер, който ще задейства задните червени светлини за дъжд, когато условията изискват това

Идеята е, че веднага щом рейс контролът прецени, че на пистата има условия на „ниско сцепление“ поради дъжд. Така софтуерът ще гарантира включването на светлините за дъжд.

Досега пилотите от F1 трябваше ръчно да включват светлините си за дъжд. Това на практика означава, че понякога има риск те да не се активират, когато условията на пистата се влошат.

В бележките за събитието, изпратени от състезателния директор на F1 Нилс Витик, отборите бяха информирани, че след откриващата свободна тренировка в петък ще започне кратък тест. Така ще се провери дали въвеждането на софтуера е сработило.

„След като всички автомобили са видели карирания флаг, ще бъдат активирани двойни жълти флагове и предупреждение за ниско сцепление. След около 20 секунди ниското сцепление ще бъде деактивирано. След още 10 секунди ще се активира виртуална кола за сигурност (VSC). След около 20 секунди VSC ще бъде деактивирана.“

Краткият тест трябва да бъде достатъчен на ФИА, за да прецени дали промените в софтуера са проработили без проблеми. Ако тестът е успешен, промените вероятно ще могат да бъдат приложени изцяло за следващата година.

Тестът на новата система е част от по-широкия стремеж на ФИА да се опита да подобри видимостта за пилотите от F1 при мокри условия. Проблемът с пръските става все по-сериозен през последната година. Затова  шефовете на F1 търсят решение и начин как да премахнат това нещо.

По-рано тази година ФИА тества арки на колелата, целящи да намалят пръските. За нещастие, дизайнът им не се оказа достатъчно ефективен за намаляване на пръските.

По-рано тази година заместник-председателят на ФИА F1 Робърт Рийд заяви: „Има предизвикателство с новата аеродинамика в F1. Това е нещо, което се опитваме да решим. Всичко, което можем да направим, за да намалим пръските и да увеличим видимостта, ще бъде нещо, върху което определено работим. В момента няма конкретно решение. Но, както видяхте в F1, имаше първа стъпка към някои решения. Знам, че имаше малко критики и четох, че е станал провал. Във всяка от тези ситуации трябва да опитваш неща. Ние направихме точно това“, обясни Рийд.