F1 направи промени в правилника преди началото на уикенда в Маями. Целта е да се избегне повторение на ситуацията в Гран при на Австралия, когато Оливър Беърман излезе точно пред Макс Верстапен по време на период на сейфти кар.
Гран при на Австралия беше най-хаотичната надпревара от началото на сезона. По време на нея имаше няколко инцидента, които предизвикаха появата на сейфти кар. На трасето също така валя дъжд, който беше причината няколко пилота да допусна грешки.
Един от най-интересните случаи в надпреварата беше когато Оливър Беърман излезе от бокса по време на период на кола за сигурност. Британецът заемаше позиция точно пред Макс Верстапен. Минути по-рано Беърман получи разрешение да мине напред и да се върне във водещата обиколка. След това пилотът на Хаас влезе в бокса, което го върна зад колата за сигурност
Присъствието на Беърман породи безпокойство в Ред Бул. На практика британецът разделяше Верстапен и двете коли на Макларън, които бяха пред него. От тима от Милтън Кийнсдори смятаха, че Беърман ще остане там до рестарта.
По време на периода на сейфти кар Верстапен попита Джанпиеро Ламбиазе какво точно се случва.
„Значи този автомобил сега остава тук или какво?“ Ламбиазе му отговори: „Точно така. Той ще трябва да те пусне веднага [след рестарта]“. Всъщност Беърман получи разрешение отново да изпревари колата за сигурност. Това на свой ред позволи на Верстапен да рестартира състезанието без да има затворени автомобили пред него.
Вчера ФИА промени правилника за F1, за да се предпази от повторение на тази ситуация. Ръководният орган разреши на рейс директора да затвори входа на питлейна. Това може да се случи когато пилотите се връщат във водещата обиколка по време на период на сейфти кар.
„Ако рейс директорът прецени, че това е безопасно, съобщението „Изостаналите автомобили вече могат да изпреварват“ ще бъде изпратено до всички състезатели. Това ще се случи чрез официалната система за съобщения. Зелената светлина на автомобила за сигурност ще светне. Тя ще сигнализира на всички автомобили, които са били изоставени от лидера, че трябва да преминат покрай автомобилите от водещата обиколка и този за сигурност..“
„След като са изпреварили автомобилите на водещата обиколка и колата за сигурност, тези автомобили трябва да продължат по пистата с подходяща скорост. Те не трябва да изпреварват. Те трябва да положат всички усилия да заемат позиция в края на колоната от автомобили зад колата за сигурност. Докато тези автомобили обикалят пистата, за да се включат отново в колоната от автомобили зад колата за сигурност, и по преценка на директора на състезанието, изходът от питлейна може да бъде затворен. Това може да се случи когато колата за сигурност и колоната от автомобили зад нея се приближават към изхода от питлейна и го подминават.“
New document: Doc 3 – Race Director’s Event Notes
Published on 01.05.25 23:45 CET(1/2)https://t.co/KrQOZC6QAm#F1 #Formula1 #FIA #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/4XpcMqJD6z
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) May 1, 2025