Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари атакува Еклестън и Мозли

Ферари атакува Еклестън и Мозли

33
0

Екипът на Ферари за пореден път изрази критичното си мнение по наболели за Формула 1 въпроси. На официалния уебсайт на тима бе публикуван текст със заглавие „За кого бие камбаната“, в който метафорично се описва ситуацията с отборите в Гран при като опит на Бърни Еклестън да наложи влиянието си и като провал на политиката на бившия президент на ФИА Макс Мозли. Скудерията открито изразява недоволство от резултатите от увеличаване броя на тимовете, след като месеци наред през миналата година се опитваше да наложи идеята си на вече съществуващите и участващи екипи да се разреши да се състезават с по три автомобила.

Това е и най-вероятната причина дни преди решителните последни предсезонни тестове Ферари да нападнат по такъв начин притежателя на търговските права. В текста, разбира се, липсват имена, но нещата са описани достатъчно красноречиво.

Пълният текст на коментара от ferrari.com:

„Остават по-малко от три седмици преди началото на най-престижната форма на автомобилен спорт – световният шампионат на Формула 1, празнуващ тази година 60-ата си годишнина. За мнозинството отбори настоящата седмица е критична: звънецът бие, за да оповести последния час – с последната серия тестове в Барселона. Това е последният шанс колите да се изпробват на писта, да се натиска до границата на издръжливостта, да се търси още малко по-добро представяне. Така стоят нещата при голяма част от екипите, но не при всички. От 13-е приети участници – или убедени да се включат – само 11 се отзоваха на повикването и излязоха на писта, някои по-късно от други. И докато някои направиха само няколкостотин километра, други постигнаха повече, но със значително по-ниска скорост.

Що се отнася до 12-я тим, Кампос Мета, акционерната и мениджърска структура бе трансформирана. Според слуховете с внезапна кешова инжекция от един щедър бял рицар, свикнал с такива спасителни сделки в последната минута. Възползвалите се от тази щедрост може да открият, че въпросният рицар очаква от тях да изпълняват ролята на лоялен васал. При всичко това е трудно да си представим, че конструираният от Далара болид ще се появи на Каталуния, като Сахир е по-вероятното трасе, на което името Сена може да се появи отново във Формула 1.

13-ят отбор USF1 изглежда се покри някъде в Шарлът, Северна Каролина. Случващото се е истински ужас на мнозина, като например аржентинецът Лопес, смятал доскоро, че е открил пътя си към падока на F1, а сега принуден да започне всичко от нула. Изумително е как в този екип все още безочливо твърдят, че всичко е тип-топ под звездното небе на райета.

Следващи идват сръбските лешояди. Те първо се впуснаха в донкихотовска правна битка с ФИА, след това събраха костите на Тойота от смъртното ложе на тима. Взеха при себе си определени хора, около които все още лъха на минали скандали, а понастоящем кръжат наоколо в очакване да заместят първия, изпаднал от лодката. Вероятно с подкрепата на онзи същия рицар в блестящи доспехи, който споменахме по-горе.

А всичко това е наследството от свещената война на бившия президент на ФИА. Каузата, за която иде реч, е да се направи възможно идването на по-малки отбори във Формула 1. Това е изходът – два отбора ще се доберат на куц крак до старта на шампионата, трети невидима ръка го бута към пистата, а четвърти, е, за него по-добре да се обадите в отдела за изчезнали хора, за да го намерите. Междувременно загубихме двама автомобилни производители – BMW и Тойота, докато от Рено не остана много освен името. Струваше ли си?