Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари: Без новия агрегат в Турция щяхме да сме с по две...

Ферари: Без новия агрегат в Турция щяхме да сме с по две позиции назад

2681
0
Шарл Льоклер, Карлос Сайнц, Ферари
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Екипът на Ферари намали разликата спрямо Макларън в битката за третото място в тазгодишния шампионат на Формула 1 на 7,5 точки. От Гран при на Турция и двамата пилоти Шарл Льоклер и Карлос Сайнц са с новата задвижваща система на Скудерията, която е особено важна за проекта на отбора. Ръководителят на тима Матия Биното пък заяви, че третата позиция вече е крайна цел за Ферари за сезон 2021. Досега по време на сезона той коментира многократно, че екипът се бори, но най-важно е да бележи прогрес във всички аспекти.

„Ще го кажа пределно ясно: целта ни е третото място (при конструкторите). Настоящата ситуация учи отбора да работи в условия на напрежение за постигане на зададения план“, посочи Биното

„Решихме да използваме новата задвижваща система, за да придобием опит от работата с нея преди следващия сезон. Тя ни дава и предимство, което не винаги е възможно да се измери по времето за обиколка. Без новия агрегат в Турция например вероятно щяхме да сме с по две позиции назад.“

По повод забавянето на Карлос Сайнц в бокса по време на надпреварата на Истанбул парк Биното разясни, че от един от пистолетите за гайки не е подал сигнал към системата, че работата е приключила. От Гран при на Белгия насам има нови изисквания за боксовете. Едно от тях е освобождаване на болид само след даден сигнал, че колелото е поставено.

„Самият питстоп протече нормално и за обичайното време. След това обаче от един от пистолетите нямаше сигнал. От там колата не можеше да бъде пусната. Трябва да изясним защо стана така“, каза шефът на Ферари

При спирането на Сайнц пък в тима са видели състоянието на гумите му и затова са поискали Льоклер да влезе в бокса. Шарл попита дали може да кара до финала с комплекта, с който стартира и първоначалният отговор бе утвърдителен.

Проектът за 2022 г. пък се намира в решителна фаза и Биното няма да пътува за стартовете в Мексико и Бразилия.