Ферари няма да използва в Барселона новия си под – нито в квалификацията, нито в състезанието. Информацията е на италианския вестник Кориере дело спорт. Подът бе тестван на Портимао в Португалия, но бил експериментален компонент, използван за база, на която да стъпи бъдещо развитие на SF21. Това бе еволюция на т.нар. Z-вариант, появил се на пистата Имола.
Още преди началото на сезона шефът на Скудерията Матия Биното заяви, че основният фокус на тима ще е проектът за 2022 г. Това означава, че в определен момент основните ресурси ще се прехвърлят към разработката на болида за догодина. Твърди се, че работата по SF21 ще продължи до юни. Новият под може да е част от по-голяма група новости, въведена за някой от следващите стартове.
Изпитанията на Портимао са били използвани за сравнение на данни – между резултатите на писта и тези от симулатора и аеродинамичния тунел. Шарл Льоклер и Карлос Сайнц изпробваха последователно новия под, от който имаше произведен само 1.
В Маранело анализират също така защо имаха толкова сериозни проблеми с гумите медиум в Португалия. Само единият пилот на Скудерията успя да вземе точки в третия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2021 г. След първите три надпревари тимът е четвърти в генералното класиране с 42 точки – 11 по-малко от Макларън на трета позиция. Шарл Льоклер и Карлос Сайнц са пети и осми при пилотите съответно с 28 и 14 точки.
„Ситуацията при нас е много ясна – голямата част от ресурсите отиват за 2022 г.“, каза спортният директор на Ферари Лоран Мекис
„Състезанията ще се решават от ефективността. Трябваше да вземем решение и го сторихме – да работим основно за догодина. Това не означава, че няма да виждате нови неща тук-там, но със сигурност повечето усилия вече са насочени в друга посока.“
„Това от една страна е болезнено, защото разликите тази година са малки. Но голямата картина е ясна: необходимо е да натиснем за развитието на проекта за следващия сезон. Повтарям, това не означава, че няма да водим битка в средата на колоната през следващите 20 старта. Ще трябва обаче да го вършим състезание за състезание без да разчитаме на постоянен поток от нови компоненти.“
#PortugueseGP Race debriefing with Iñaki Rueda 📊📈#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/FyS0BV0mIp
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 3, 2021