Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари няма да използва новия си под в Барселона

Ферари няма да използва новия си под в Барселона

2445
0
Карлос Сайнц, Ферари
снимка: Ферари

Ферари няма да използва в Барселона новия си под – нито в квалификацията, нито в състезанието. Информацията е на италианския вестник Кориере дело спорт. Подът бе тестван на Портимао в Португалия, но бил експериментален компонент, използван за база, на която да стъпи бъдещо развитие на SF21. Това бе еволюция на т.нар. Z-вариант, появил се на пистата Имола.

Още преди началото на сезона шефът на Скудерията Матия Биното заяви, че основният фокус на тима ще е проектът за 2022 г. Това означава, че в определен момент основните ресурси ще се прехвърлят към разработката на болида за догодина. Твърди се, че работата по SF21 ще продължи до юни. Новият под може да е част от по-голяма група новости, въведена за някой от следващите стартове.

Изпитанията на Портимао са били използвани за сравнение на данни – между резултатите на писта и тези от симулатора и аеродинамичния тунел. Шарл Льоклер и Карлос Сайнц изпробваха последователно новия под, от който имаше произведен само 1.

В Маранело анализират също така защо имаха толкова сериозни проблеми с гумите медиум в Португалия. Само единият пилот на Скудерията успя да вземе точки в третия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2021 г. След първите три надпревари тимът е четвърти в генералното класиране с 42 точки – 11 по-малко от Макларън на трета позиция. Шарл Льоклер и Карлос Сайнц са пети и осми при пилотите съответно с 28 и 14 точки.

„Ситуацията при нас е много ясна – голямата част от ресурсите отиват за 2022 г.“, каза спортният директор на Ферари Лоран Мекис

„Състезанията ще се решават от ефективността. Трябваше да вземем решение и го сторихме – да работим основно за догодина. Това не означава, че няма да виждате нови неща тук-там, но със сигурност повечето усилия вече са насочени в друга посока.“

„Това от една страна е болезнено, защото разликите тази година са малки. Но голямата картина е ясна: необходимо е да натиснем за развитието на проекта за следващия сезон. Повтарям, това не означава, че няма да водим битка в средата на колоната през следващите 20 старта. Ще трябва обаче да го вършим състезание за състезание без да разчитаме на постоянен поток от нови компоненти.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.