Ферари се насочва към Гран при на Сингапур. Скудерията се надява на силен резултат, който да помогне забравяне на разочарованието от Баку. Традиционно италианският отбор се представя много силно на техничното градско трасе. Според Фредерик Васьор, целта за уикенда в Сингапур отново ще бъде „максимилизиране на потенциала.“
Този уикенд F1 се готви да се изправи пред едно от най-колоритните и изискващи събития в календара – Гран при на Сингапур. Заедно с останалите отбори, Ферари се завръща на пистата Марина Бей. Именно тук се проведе първото в историята на F1 изцяло нощно състезание. Стартът в Сингапур е едно блестящо шоу с уникална атмосфера и технически предизвикателства.
Настоящата конфигурация на пистата в Сингапур е 4.940 км. Последната промяна беше направена през сезон 2023. Тогава участъка между завоите 16 и 19 беше заменен с дълга права отсечка, която предоставя повече възможности за изпреварване.
Въпреки това изпреварянията в Сингапур са трудни въпреки наличието на четири DRS зони. Най-ефективната от тях, където се наблюдават не толкова чести изпреварвания, е между завои 13 и 14.
Спирачната система е подложена на голямо натоварване в Сингапур. Педалът се натиска силно в продължение на над 20 секунди на обиколка. Охлаждането на спирачките, както и на силовия агрегат, изисква максимална ефективност от аеродинамичния пакет, който тук е в конфигурация с високо притискане. Въпреки че състезанието се провежда през нощта, температурата на въздуха рядко пада под 30 градуса по Целзий. Влажността пък винаги е около 80%.
Традиционно Ферари се представя много силно в Сингапур. Скудерията спечели за първи път на градското трасе през 2010 г. След това последваха победи през 2015, 2019 и 2023 г. Така Ферари дели първото място с Ред Бул и Мерцедес по брой успехи в Марина Бей
Не се знае как ще се представи Ферари този уикенд. Очакванията бяха тимът да върви много добре след първите две тренировки в Баку. В крайна сметка обаче двете коли на Ферари финишираха състезанието в дъното на топ 10. Затова не се знае дали този сценарий няма да се повтори и този уикенд.
„Сингапур винаги е едно от най-трудните състезания за годината, както за пилотите, така и за целия екип на пит стената и в гаража. Конфигурацията на пистата, нощните условия и вероятното появяване на колата за безопасност се съчетават, за да превърнат това Гран При в истинско изпитание за концентрация и адаптивност“, сподели Фредерик Васьор.
„Тази година има и допълнителна променлива – по-високо ограничение на скоростта в питлейна. Това може да повлияе на стратегическите решения. Както на повечето улични писти, квалификацията отново ще играе решаваща роля. Ще трябва да се възползваме максимално от всяка сесия, за да се опитаме да си осигурим възможно най-добрите стартови позиции“, обясни шефът на Ферари.
„Целта ни за Сингапур отново ще бъде да максимизираме потенциала си тъй като. В последните няколко кръга видяхме, че малките детайли могат да направят голяма разлика, особено когато става въпрос за точките, които печелим“, заключи Фредерик Васьор.
Team is en route 🫡 pic.twitter.com/EdjWx6t2Le
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) October 1, 2025














