Спортният директор на Ферари Лоран Мекис вярва, че екипът на Ред Бул е триумфирал в състезанието в Остин заради невероятната си скорост на правите. Австрийците спечелиха 15-та победа от общо 19 старта от началото на сезон 2022 в F1. Така те си гарантираха първа конструкторска титла от началото на турбо-хибридната ера през 2014 г.
В края на миналия уикенд Макс Верстапен спечели състезанието на пистата Circuit of the Americas. Това бе 13-ти успех за нидерландеца от началото на тазгодишната кампания. По този начин той изравни рекорда на за най-много първи места за един сезон. Единствено световни шампиони като Михаел Шумахер и Себастиан Фетел могат да се похвалят с това постижение. Пилотът на Ред Бул има възможност дори да счупи техния рекорд, тъй като до края на сезон 2022 остават още три старта.
В началото на сезона от Ферари изглеждаха, че разполагат с по-бързия автомобил. Скудерията спечели 2 от първите три старта и опита да се отдалечи от своите преследвачи. Но с напредване на кампанията, Ред Бул разви по-добре своя болид RB18 и започна да доминира в шампионата. Това позволи на Червените бикове предварително да си осигурят титлите при пилотите и конструкторите.
Един от основните козове на Ред Бул тази година е невероятната скорост на правите. Пилотите на тима от Милтън Кийнс Макс Верстапен и Серхио Перес бяха като ракети на по-дългите отсечки, особено с отворен DRS. В допълнение, техническата директива на ФИА, въведена на Спа улесни още повече Верстапен към втората световна титла. Същевременно от Ферари започнаха да изостават все повече и дори са застигани от Мерцедес. Автомобилът на италианците F1-75 има няколко недостатъка. Сред тях са ниската максимална скорост, нестабилната задна част на болида и прекомерното износване на гумите.
Автомобилът на Ферари обикновено е по-бърз от този на Ред Бул в една обиколка. Пример за това са 12-те потегляния от полпозишън от началото на сезон 2022. Но по време на състезанията нещата се обръщат в полза на Ред Бул. Тимът от Милтън Кийнс има по-добра максимална скорост и деградация на гумите. Това им позволява лесно да се справят с двата автомобила на Скудерията.
Според Мекис, отличната топ скорост е „защитавала“ болидите на Ред Бул по време на състезанието в САЩ.
„Това не бе първото състезание, в което те [Ред Бул] имат голямо предимство в максималната скорост пред всички останали“, сподели Мекис.
„Те успяха да се справят със състезанието по невероятен начин. Добрата топ скорост позволи на Ред Бул да се защити от атаките на Шарл. Това е нещо, което е едно от слабите ни места. Ние винаги опитваме да балансираме между времето за обиколка и максималната скорост.“
„Крайният резултат на това нещо е, че те имаха известно предимство през повечето надпревари тази година. Когато разполагаш с такава скорост на правите е по-лесно да се защитават ако някой зад теб те атакува.“
За нещастие Льоклер трябваше да се борим сам срещу двете машини на Ред Бул след отпадането на Сайнц. Испанецът направи слабо потегляне и бе ударен Джордж Ръсел на първия завой, след което се прибра в гаража на Ферари.
„Беше малко шокиращо да загубим Карлос по този начин след само няколкостотин метра. Това се случва доста рядко“, призна Мекис.
„Това е част от играта, но е жалко, защото това беше чудесна възможност. Мисля, че както ние, така и екипите на Ред Бул и Мерцедес имахме близко темпо. Честно казано щеше да е чудесно и Карлос да се включи в борбата.“
Скудерията все пак имаше представител на подиума в лицето на Шарл Льоклер. Пилотът от Монако потегли 12-ти и финишира трети благодарение на безплатния бокс по време на първата кола за сигурност.
„Да стартираш 12-ти и в определен етап да се бориш за второ място беше брилянтно. По този начин показахме страхотната работа, свършена от Шарл и отбора. Това беше добър начин да напреднем в състезанието. Мисля, че борбата с Макс също беше много добра“, добави спорният директор на Ферари.
The #USGP race beats 🇺🇸 #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/v0S8BSwtPP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 25, 2022