Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари: Искаме да създадем изцяло нова платформа с модела SF-24

Ферари: Искаме да създадем изцяло нова платформа с модела SF-24

2108
0
Ферари SF-24
снимка, Ферари

Техническият директор на Ферари Енрико Кардиле разкри повече подробности относно новия автомобил на Скудерията. Той потвърди, че отборът е направил сериозни промени в SF-24. Кардиле също така призна, че инженерите на Ферари „искат да създадат една изцяло нова платформа.“

Днес Ферари официално представи SF-24. Целта на този болид е да бъде много по-бърз и ефективен от своя предшественик SF-23. Това се оказа автомобил, който не оправда високите очаквания на Скудерията и спечели само 1 състезание.

На пръв поглед Ферари SF-24 се различава естетически от своите предшественици. Towa важи и за разцветката. След положителния прием в Лас Вегас през ноември миналата година, белия цвят се завръща заедно с жълтия. Това е очевидна връзка с Модена, но също така и намек за другата основна състезателна дейност на марката от Маранело-  световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC)

Както и миналата година, SF-24 и 499P са в един и същи нюанс на червеното. Тази година то отново е с матово покритие при автомобила от F1. Това не е първият път, в който автомобил на Ферари от F1 има жълти кантове по себе си.

По автомобила от 2024 г. има по-малко черно, отколкото през предишните години. Сега то е ограничено до пода, част от ореола и други малки области. Колелата на SF-24 са червени и имат двойна бяла и жълта ивица. Тези цветове са изобразени и върху състезателните номера – 16 и 55 – които продължават да използват официалния шрифт на марката от Маранело – Ferrari Sans, този път обаче в курсив.

Техническият директор Енрико Кардиле обясни какви са промените във Ферари SF-24. Италианският инженер потвърди, че от Скудерията „създават една изцяло нова платформа“.

„Искаме да създадем изцяло нова платформа с модела SF-24. Всъщност всяка област на автомобила е преработена Отправната ни точка беше посоката на развитие, която възприехме миналата година и която ни позволи да направим скок напред по отношение на конкурентоспособността в последната част на сезона“, сподели Кардиле.

„Взехме под внимание това, което ни казаха пилотите и превърнахме тези идеи в инженерна реалност. Нашата цел е да им предоставим автомобил, който е по-лесен за управление и следователно по-лесен за извличане на максимума му и намиране на границите. Не сме си поставяли никакви ограничения при конструирането. Искаме да предоставим силен и честен състезателен автомобил, който може да възпроизведе на състезателната писта това, което видяхме в аеродинамичния тунел“, добави техническият директор на Ферари.

Същевременно директорът на отдела за задвижващи системи Енрико Гуалтиери разкри каква работа е свършена в таза област

„Развитието на силовите агрегати е замразено от нормативната уредба. Това обаче не означава, че през 2024 г. няма да има интересни предизвикателства. Ще участваме в повече състезания, отколкото през която и да е друга година. Това изисква от нас да реагираме по-бързо, с по-малко часове на разположение на тестовия стенд“, каза Гуалтиери.

„За да се подготвим за това, преразгледахме всички процеси, свързани с двигателя – подготовка, работа и управление – за да постигнем максимална ефективност. Освен това работихме в много тясно сътрудничество с нашите партньори. Така успяхме да оптимизираме допълнително процедурите, свързани с надеждността, например на пистата. Благодарение на редовния мониторинг на течностите в автомобила, Шел е в състояние постоянно да проверява здравословното състояние на силовия агрегат“, добави италианският инженер.

Ферари SF-24
снимка, Ферари
Ферари SF-24
снимка, Ферари