Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари: Настилката в Остин е много по-зле в сравнение със сезон 2019

Ферари: Настилката в Остин е много по-зле в сравнение със сезон 2019

1207
0
Ферари, Карлос Сайнц
снимка: Ферари

Настилката на пистата Circuit of the Americas (COTA) в момента е значително по-лоша в сравнение със сезон 2019, когато за последно там имаше състезание от Формула 1, заяви Лоран Мекис. Почти нямаше пилот, който след петъчните свободни тренировки преди Гран при на САЩ да не спомене, че трасето не е никак равно. Шарл Льоклер посочи, че това е направило карането особено трудно. Съотборникът му Карлос Сайнц смята, че неравностите придават характер на трасето, но те си остават не особено харесвана характеристика на пистата.

Лоран Мекис, Карлос Сайнц
Лоран Мекис и Карлос Сайнц; снимка: Ферари

„Мисля, че всички започнаха работа без да имат съвсем реална представа за положението. При нас със сигурност стана така. Очаквахме го, предвиждахме го. В началото на тренировките всички мислеха за неравностите и се опитваха да ги избегнат. Едно е обаче да го правиш съзнателно и съвсем друго да връхлетиш някоя грапавина на пълна газ.“

„Работата ни бе затруднена значително от неравната повърхност. Повече, отколкото се надявахме“, обясни спортният директор на Ферари

„Мислехме как да върнем на състезателите си увереността, която губеха в толкова сложните условия. Това бе допълнителна променлива към обичайната ни петъчна програма.“

„Според мен настилката в Остин в момента е по-лоша от тази през 2019 г. Много по-зле е. Тук винаги е имало неравности, постоянно се опитват да ги загладят, но трасето никога не е било в толкова лошо състояние. И определено ни беше много трудно. Това бе нов проблем, който трябваше да решаваме в бокса, работейки едновременно с това по настройките.“

Льоклер и Сайнц дадоха седмо и девето време във втората петъчна свободна тренировка на COTA. Шарл посочи, че всичко трябва да е перфектно, за да победят съперниците от Макларън, с които водят пряк двубой за третото място при конструкторите.

„Скоростта в първата тренировка бе много добра, особено в сериите с малко гориво. Усещането във втората не бе толкова положително, но дългите серии изглеждаха обещаващо, а това е най-важното за неделя. Все още ни липсва малко тук-там и трябва да намерим по-добър баланс. Трябва да се постараем и всичко да е перфектно. Задължително е да имаме постоянно представяне до края на година“, коментира Льоклер.