Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари не поставя никакви цели на Беърман; Хамилтън, Верстапен, Алонсо: Момчето се...

Ферари не поставя никакви цели на Беърман; Хамилтън, Верстапен, Алонсо: Момчето се справи фантастично!

5992
0
Оливър Беърман
Оливър Беърман; снимка: Ферари

Оливър Беърман успя да стигне до Q2 в първата си квалификация като пилот във Формула 1, и то на Ферари. След финала на сесията за себе си се извини на отбора, докато всъщност представянето му бе определено като чудесно. 18-годишният младеж кара в квалификацията след по-малко от час от подготовка на пистата в Джеда. Той замести Карлос Сайнц, който претърпя спешна операция на апандисит.

Беърман, който спечели полпозишъна във Формула 2 ден по-рано, разбрал, че ще дебютира в F1 по-малко от три часа преди последната тренировка.

Карлос не се чувстваше много добре в четвъртък сутринта. В началото мислехме, че е проблем с храна. Но в петък сутрин положението се влоши. Отиде до болницата и ситуацията стана доста очевидна“, разказа шефът на Ферари Фредерик Васьор

„Оливър кара старата кола (болида на Скудерията отпред две години – б.р.) преди няколко месеца. В крайна сметка се справи много добре. Миналия сезон направи две тренировки с Хаас и тогава също свърши чудесна работа. Със сигурност е различно, когато трябва да скочиш в колата за последната свободна сесия на пистата в Джеда, която никак не е лесна. Но най-важното за него е да трупа опит, защото възможността е страхотна.“

„Не му поставих никакви цели. Не съм му казвал: „Трябва да свършиш еди-какво си“. Това щеше да е грешка. Чисто каране ще ме направи повече от щастлив“, добави ръководителят на Ферари в F1.

„Беърман се справя много, много добре в джуниър сериите. Винаги е на някое първите две-три места, спечели във Формула 4, във Формула 3. Но има огромна разлика между това да вършиш добра работа в младежките категории и да вършиш добра работа във Формула 1. Така че просто трябва да го оставим да кара и да не го притискаме“, каза още Васьор.

Самият Беърман каза, че не може да очаква кой знае какво от себе си, дебютирайки по този начин на толкова сложна писта.

„Представянето ми можеше да е и по-добро. Не беше идеалният начин да дебютирам в F1. Пожелавам всичко най-добро и бързо възстановяване на Карлос. Но това все пак е страхотна възможност“, коментира Беърман

„Щеше ми се да участвам в квалификацията с повече от 22-те обиколки, които направих в последната тренировка. Но все пак мога да съм доволен, въпреки че Q2 бе малко хаотична. Бях страшно близо, но сбърках в първата си бърза обиколка. Трябваше да направя втора и до тогава гумите вече не бяха в най-доброто си състояние.“

„Сега съм готов да извлека максимума от шанса, който получих и в състезанието. Ще се съсредоточа до това да стигна до финала, макар че би било чудесно да взема точки. Но това все пак ще е първата ми надпревара на наистина трудна писта и не мога да очаквам твърде много“, допълни Беърман.

Представянето на тийнейджъра бе похвалено, при това не само от съотборника му за уикенда Шарл Льоклер.

Беърман свърши страхотна работа, едва ме не свали извън топ 10!“, отбеляза Люис Хамилтън

„Чух, че Карлос е минал операцията, което е чудесно. Но момчето беше мега, особено като се има предвид колко малко подготовка имаше. Това само показва какъв талант е. Знам колко е трудно, а той демонстрира увереност от самото начало. Няма начин аз да съм бил толкова подготвен на 18“, допълни седемкратният световен шампион.

Макс Верстапен каза, че дебютът на Беърман е много впечатляващ.

„Да си 11-ти, само на 6 десети от полпозишъна според мен е повече, отколкото някой би могъл да иска него. Надявам се да се е насладил на изживяването. Стресиращо е да те метнат в нова кола без никакъв опит“, каза още пилотът на Ред Бул.

При оповестяването на новината, че Беърман ще кара за Ферари в Джеда излязоха безброй статистики. Че е най-младият пилот, карал за Скудерията в F1. Първият новак, дебютиращ директно в Скудерията, от Артуро Мерцарио през 1972 г. Първият британец, каращ за Ферари от Еди Ървайн през 1999 г. и първият англичанин зад волана на червен болид от Найджъл Менсъл през 1990 г.

Беше и изрично отбелязано, че е роден през 2005 г. – сезонът, през който Фернандо Алонсо спечели първата си титла

„Истинска лудост, нали“, засмя се испанският пилот на Астън Мартин. „Той е страхотен пилот, много талантлив и се справи фантастично.“