Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари не знае дали новият под на Монца е елиминирал подскачането

Ферари не знае дали новият под на Монца е елиминирал подскачането

2175
0
Ферари SF-24
снимка, Ферари

Ферари не знае дали новият под на Монца е елиминирал подскачането. Според Фредерик Васьор, тимът се нуждае от още няколко състезания, преди да направи заключение дали се е справил напълно с този проблем.

Във Ферари не са напълно сигурно дали последните подобрения на пода са подобрили представянето на SF-24. Скудерията трябва да изчака поне още 2 старта, преди да направи това заключение.

Скудерията представи нов под по време на Гран при на Испания. За нещастие, това предизвика сериозни проблеми с отскачането във високоскоростните завои. Затова отборът трябваше да се върне към по-стара спецификация и да направи крачка назад. После Ферари преди да приложи някои временни решения намаляване на проблема. Това на свой отдалечи „Черните кончета“ от челото и позволи на Мерцедес да се доближи опасно близо

Ферари представи най-новата спецификация на пода по време на Гран при Италия. По всичко изглеждаше, че този компонент работеше според очакванията. Скудерията дори победи Макларън благодарение на по-добрата стратегия и отлично пазене на гумите от страна на Шарл Льоклер. Болидът на Ферари също така имаше и отлична топ скорост на това толкова бързо италианско трасе.

Последните подобрения дадоха надеждата, че от Ферари са се справили с проблемите си през последните месеци. Но от друга страна, писта като Монца има специфични характеристики и изисква много ниско ниво на притискане. Затова Фредерик Васьор призова да се изчака малко, преди да се направи заключение за последните новости в SF-24.

„Доста е трудно да се разбере влиянието на ъпгрейда на писта като Монца, защото тук има различна конфигурация в сравнение с останалата част от сезона“, заяви Васьор.

„Но в края на краищата, когато видиш квалификацията и имаш шест автомобила, събрани в по-малко от една десета [всъщност две десети], тогава всяка една частица е от значение“, добави директорът на Ферари.

Истинският тест за това дали новият под ще бъде през следващите няколко състезание. Те ще се проведат на писти, където има по-дълги и бързи завои, които изискват високо ниво на притискане.

Очакванията са Ферари да се представи много силно в предстоящите стартове в Баку и Сингапур. Това са две улични писти, на които няма дълги завои, които се взимат с толкова висока скорост. Традиционно Скудерията се представя много силно на такъв тип трасета. Затова тимът трябва да изчака до Гран при на САЩ, преди да направи реално заключение дали новият под работи както трябва

„Трябва да изчакаме по-нормални писти, за да видим дали този ъпгрейд наистина е променил сезона ни и оттук нататък ще се борим за победи, или ще се върнем към това, което видяхме в Зандвоорт“, каза Карлос Сайнц.

„Честно казано не съм сигурен какво ще се случи. Нуждаем се от повече проби на тази нова настилка и да отидем на по-нормални писти. Предполагам, че следващата нормална е Остин, защото предстоящите са много специфични – Баку и Сингапур. Остин ще ни покаже колко сме добри с този нов под.“

„В Баку няма нито един високоскоростен или средноскоростен завой. Всичко е нискоскоростно и много специфично като Сингапур. Затова мисля, че няма да видим колко сме подобрили автомобила във високоскоростните и средноскоростните завои“, добави испанецът.

Льоклер също се изказа доста предпазливо за новия под на Ферари.

„Обновлението определено ни доближи до Макларън. Въпреки това не мисля, че е достатъчно, за да можем да ги победим на всички останали писти който да победим до края на сезона.“

„Сингапур може би ще бъде силна писта за нас. На останалите писти все още имам чувството, че сме на крачка зад Макларън и Ред Бул. Но от друга страна видяхме, че можем да бъдем много равностойни на Макларън, ако направим всичко перфектно“, коментира Льоклер.