Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари няма да реши грижите с двигателя до лятната ваканция

Ферари няма да реши грижите с двигателя до лятната ваканция

5912
0
Карлос Сайнц, Ферари
снимка: Виктор Алекян

Ферари няма да реши грижите със задвижващата си система до последните надпревари преди лятната пауза през сезон 2022 – Гран при на Франция и Унгария. Карлос Сайнц отпадна от Гран при на Австрия заради повреда в агрегата. Колата му буквално избухна в пламъци. Кевин Магнусен също имаше грижи с мотора си, но неговият издържа.

„Вярно е, че имаме проблеми с издръжливостта на задвижващите системи. Агрегатите ще бъдат замразени през следващите няколко сезона, но ще е разрешено да се работи по свързани с издръжливостта въпроси. Затова за нас е важно да създадем двигател, който да работи възможно най-добре“, заяви след надпреварата в Австрия Матия Биното. „Натискахме много в тази посока през зимата и инженерите ни свършиха невероятна работа. Не мисля, че бих могъл да ги укорявам.“

„Ще оправим проблемите, знаем какво да направим. За съжаление по отношение на двигателя не може да смятаме, че ще оправим всичко за една нощ. Няма решения, които могат да се приложат в рамките на 10 дни (тоест до надпреварата във Франция, веднага след която пък е Гран при на Унгария, а после е лятната ваканция на F1 – б.р.). Има части, които трябва да се променят, да се произведат, валидират и хомологират, но ще стигнем дотам. Освен това базата за следващия сезон е добра, което е важно“, каза още шефът на Ферари

„Дали ще има наказание за Карлос във Франция? Твърде рано е да се каже.“

По отношение проблема на Шарл Льоклер в Скудерията подозират, че механичен, а не в електрониката. Монегаскът се бореше с педала на газта, който не се връщаше изцяло.

„Беше ужасно трудно. Особено в трети завой, къде газта оставаше отворена на около 20%. Беше доста сложна за управление ситуация. Не толкова във високоскоростните, колкото в нискоскоростните криви. В крайна сметка стигнахме до финала, което е страхотно“, коментира след надпреварата Льоклер.

„Според първоначалния оглед вероятно е механичен проблем, но не мога да дам повече подробности за това“, каза Биното

Болидите на Ферари се справиха значително по-добре с гумите в Австрия в сравнение със съперниците от Ред Бул.

„Мисля, че и двамата ни пилоти използваха чудесно гумите. Шарл има голям прогрес в това отношение с помощта на инженерите. Колата е добре балансирана и ги пази – понякога повече, друг път по-малко. В Маями и Имола имахме повече грижи в сравнение със съперниците си“, обясни Биното.