Начало Други Ферари официално показа дизайна на 499P LMH

Ферари официално показа дизайна на 499P LMH

1350
0
Ферари 499P LMH
снимка, Ферари

Ферари официално представи хиперавтомобила 499P LMH. Новата машина на Скудерията ще се състезава през сезон 2023 в световния шампионат за издръжливост.

Скудерия Ферари се завръща в най-високото ниво на състезанията с прототипи след 50-годишна пауза. Италианската марка представи новия хиперавтомобил, носещ името 499P LMH на специална церемония на пистата Имола. Мястото на събитието никак не е случайно. Легендарното италианско трасе край Болоня носи  името Аутодромо Енцо и Дино Ферари.

Номенклатурата 499P следва традицията на наименованията, която датира от първите модели на Ферари. Числото 499 е обемът в кубични сантиметри на един цилиндър на трилитровия V6 двигател с две турбини, а буквата „P“ означава прототип.

Двигателят на 499P LMH е V6. Той има същата 120-градусова архитектура като двигателя в новия 296 GT3, представен през юли, но е с изцяло променен дизайн.

Една от най-интересните части на новия прототип на Ферари е хибридната система. Тя съчетава средно разположения заден агрегат, както и електромотор, който задвижва предния мост. Двигателят с вътрешно горене (ДВГ) е с максимална мощност към колелата 500 kW (680 к. с.) и произхожда от фамилията серийния V6 с две турбини. Моторът, който споделя архитектурата на двигателя, монтиран на 296 GT3, е претърпял цялостна реконструкция от инженерите на Ферари. Тя цели както разработване на специални решения за прототипа, така и намаляване на общото тегло.

Сред специфичните характеристики на V6 на 499P е фактът, че двигателят е „носещ“. Следователно той изпълнява ценна структурна функция в сравнение с версиите, монтирани на състезателните GT автомобили, при които двигателят е разположен на задното шаси на автомобила. Втората „душа“ на хибридния задвижващ агрегат е ERS. Това е система за възстановяване на енергията с максимална мощност 200 kW (272 к.с.). Електрическият двигател е оборудван с диференциал. Той се задвижва от батерия, която се зарежда при намаляване на скоростта и спиране, без да се нуждае от външен източник на енергия.

Пакетът с батериите е с номинално напрежение от 900 V и се ползва от опита, натрупан във Формула 1, въпреки че е създаден специално за проекта. Общата максимална мощност на 499P е 500 kW (680 к.с. ).Задвижващият агрегат пък е свързан със седемстепенна секвенциална скоростна кутия.

Дизайнът на новото Ферари 499P LMH е усъвършенстван с помощта на стилистичния център на Скудерията под ръководството на Флавио Манцони. Техническите и аеродинамичните характеристики на автомобила са подобрени с помощта на прости и извити форми. Това ясен израз на ДНК-то на Ферари. Балансът между напрегнати линии и плавни повърхности, изразен на футуристичен, чист и емблематичен език, определя една ясна, но съществена архитектура. Шасито на прототипа е изваяно от плоска повърхност, от която хармонично се развиват страничните носачи и калниците.

Аеродинамичните потоци преминават през страничните капсули през вдлъбнатините между основните хребети, обграждащи пилотската кабина. По този начин те охлаждат радиаторите, скрити под шасито. Повърхността на арките на колелата е отличителен белег на Ферари 499P. Тя се характеризира с големи жалузи, чиято цел е да намалят налягането в калниците. Заедно с клъстерите на фаровете те придават на носа усещане за характер и експресивност, както и с фини препратки към стилистичните черти, представени за първи път при Ферари Дайтона SP3.

Задната част на автомобила е най-добрият израз на съчетаването на технологии, аеродинамика и дизайн. Фина кожа от въглеродни влакна покрива различните функции, като оставя напълно видими колелата и окачването. Опашката се характеризира с двойно хоризонтално крило. Основното крило и горните клапи са внимателно проектирани, за да гарантират необходимата притискаща сила и да постигнат максимална ефективност.

В долната част на крилото има и „светлинна лента.“ Тя обогатява дизайна на задната част с решителна, но минималистична нотка. И накрая, на доминиращо място над автомобила е разположен многократен въздухозаборник. Той  захранва всмукателната система на двигателя V6 и подава охлаждащ въздух към акумулатора и скоростната кутия.

Изградено върху изцяло ново шаси от въглеродни влакна, Ферари 499P разполага с решения, които представляват най-съвременните технологии в моторните спортове. Геометрията на окачването с двойни рамена и тип „пушрод“ води до изключителни качества на демпферната твърдост. Нейните предимства са очевидни както при максимална скорост, така и при завиване. Електронните системи са разработени на базата на опита, натрупан в света на GT състезанията.

Не по-малко усъвършенствана е и спирачната система. В нея е която е интегрирана така наречената „brake-by-wire.“ Тя е необходима за възстановяване на кинетичната енергия от предния електрически мост при спиране. Системата е разработена така, че да съчетава прецизност и бързина на реакциите с надеждност и издръжливост. Това са все допълнителни аспекти, които са един от ключовите фактори за успех в състезанията за издръжливост. Електрическият преден мост използва енергията, възстановена по време на спиране, като я съхранява във високоволтовата батерия, преди да предаде въртящия момент на предните колела при достигане на определена скорост. По този начин се спомага за подобряване на представянето на пистите, планирани за провеждане на състезанията през следващия сезон.

Новият хиперавтомобил Ферари 499P LMH ще бъде управляван на пистата от техници и инженери от Маранело в колаборация с AF Corse. Партньорството между двете компании продължава победната серия, започнала през 2006 г. във FIA GT с F430 GT2. Този модел спечели титлите при отборите, пилотите и конструкторите още в дебютния си сезон. По-голямата част от успехите в GT през последните години са резултат от партньорството между Ферари и AF Corse, включително всички постижения в световния шампионат за издръжливост (WEC) от неговото създаване през 2012 г.

„Заедно с хиперавтомобила 499 P, ние се завръщаме към борбата за абсолютна победа в WEC. Когато решихме да се ангажираме с този проект, поехме по пътя на иновациите и развитието, верни на нашата традиция. Тя разглежда пистата като идеален терен за разширяване на границите на най-съвременните технологични решения. Това са решения, които след време ще бъдат пренесени в нашите пътни автомобили. Влизаме в това предизвикателство със скромност, но със съзнание за историята, която ни е извела до над 20 световни титли за издръжливост и 9 победи в 24-те часа на Льо Ман“, сподели президентът на Ферари Джон Елкан.

„499P е сбъдната мечта. Това е важен момент за всички, които работиха толкова усилено по този проект през последните две години. Искахме да отдадем почит на нашата история с многобройни малки и големи препратки към миналото, изпълнено с успехи и титли. Ние обаче гледаме напред и създаваме манифест на нашия ангажимент към световния шампионат за издръжливост. 499P е прототип, който определено е Ферари в пълния смисъл на думата. За нас е огромно удоволствие най-накрая да го покажем на нашите клиенти и на многобройните ентусиасти на марката“, заяви шефът на отдела за състезания със спортни автомобили Антонело Колета.

Правилата на класа LMH са позволили на 499P да придобие външен вид, който го прави разпознаваем като истинско Ферари.

„Когато виждам този автомобил, той очевидно е Ферари“, каза ръководителят на отдела за разработване на пистови автомобили на Скудерията Фердинандо Каницо.

Новият хиперавтомобил 499P LMH ще направи официални си дебют в състезанието „1000 км на Себринг“ на 17 март 2023 г. Преди това ще бъдат направени още няколко теста.

От Ферари все още не са обявили кои пилоти ще карат новия прототип. Колета потвърди намерението на марката от Маранело да не използва външни състезатели в проекта си в WEC LMH.

„Изборът на пилоти ще бъде от семейството на Ферари. Имаме много последователни спортисти в състезанията с GT автомобили. На 100 % ще изберем хора, които са свързани с Маранело“, каза Колета.

Ферари 499P LMH
снимка, Ферари
Ферари 499P LMH
снимка, Ферари

Сезон 2023 в WEC се очаква да бъде един от най-вълнуващите от създаването на шампионата през 2012 г. Освен Ферари, на стартовата решетка при хиперавтомобилите ще застанат Тойота, Кадилак, Порше, Гликенхаус и Пежо.