Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари плаши ФИА със съд заради подовете: Ние губехме с достойнство. Съперниците...

Ферари плаши ФИА със съд заради подовете: Ние губехме с достойнство. Съперниците ни да се държат по същия начин

12420
0
под, катастрофа, ФИА
снимка: Майкъл Потс

Окончателното решение за това какви да са промените по подовете на болидите от Формула 1 за следващия сезон трябва да бъде взето на 2 август. От Ферари дадоха да се разбере, че няма да приемат безропотно предложените от ФИА промени и са готови дори на съдебни действия. Твърди се, че общо 6 отбора се противопоставят на федерацията относно промените по подовете. Първите от тях, описани в техническа директива 039, трябва да влязат в сила от Гран при на Белгия след неколкократно отлагане.

От Ферари заявиха, че могат да докажат, че проблемът с подскачането не засяга сигурността на болидите. Това е основният довод за недоволството на Скудерията от предложените от ФИА промени. Италианският тим ще остави отворена и възможността за съдебни действия ако от федерацията натиснат за въвеждането на правилата с основание „безопасност“

Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт Ферари, както и Ред Бул, се противопоставя също така на твърдението страна на Мерцедес, че няколко инцидента са в резултат на подскачането. Вчера на пистата Хунгароринг се проведе среща на шефовете на отбори с президента на ФИА Мохамед бин Сулайем. На нея бяха обсъждани въпросите относно директивата на федерацията и търсените промени за догодина. Отборът от Бракли е посочил катастрофите на Даниел Рикиардо (Макларън) и Мик Шумахер (Хаас) в Монако и инцидентът на Шарл Льоклер във Франция. От Мерцедес са използвали видео от онборд камерата на монегаска, за да покажат как колата му се удря три пъти в пистата, което го изкарва от траекторията му. Ръководеният от Тото Волф тим е посочил също така, че според 16 от 20 пилоти подскачането представлява риск за безопасността им.

Според Матия Биното мнозинството отбори подкрепят междинен вариант за повдигане на пода само с 10 мм, а не с 25 мм, както искат от ФИА

Междувременно и Пиеро Ферари заяви пред Аутоспринт, че Скудерията няма да приеме безропотно промените.

„Ние ще изложим причините си (за протеста) и ще се противопоставим на всички опити за експлоатация на ситуацията. Години наред Ферари изоставаше от Мерцедес по отношение на двигателя, но не сме искали никакви услуги, нито сме търсили преки пътища. Губехме с достойнство, работейки мълчаливо, за да се върнем в челото. Съперниците ни би трябвало да се държат по същия начин, не мислите ли?“, коментира Ферари.

„Понастоящем се гордеем с постигнатото от отбора ни. Преживяхме много труден период, а сега имаме кола, която е бърза и конкурентоспособна на всякакви писти. Има неща, които да се подобряват и оправят, разбира се. Но настоящото Ферари е наистина конкурентоспособно. Иска ми се, естествено, да печелим по-често. Би било чудесно ако можехме да обърнем броя на полпозишъните с този на победите! (Шарл Льоклер има 7 първи позиции, Карлос Сайнц – 1. Успехите в състезания са едва 4 за 12 старта (3 за Льоклер, 1 за Сайнц – б.р.) Засега победите са наполовина на първите места на грида. Но вървим в правилната посока“, допълни Пиеро Ферари.

Според Кристиан Хорнер спорът ще приключи с компромис, макар че не е сигурен какъв точно. Хелмут Марко заяви, че исканите промени ще обърнат наопаки аеродинамиката на колата

В Ред Бул се опасявали, че трябва да променят половината си кола, за да отговаря на новите изисквания. Първоначално Хорнер твърдеше, че промените няма да засегнат RB18. Той специално заведе Ейдриан Нюи на вчерашната среща с Бин Сулайем, за да покаже на президента на ФИА гледната точка на техническия шеф на Ред Бул.