Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари поиска официално преразглеждане наказанието на Сайнц от Австралия

Ферари поиска официално преразглеждане наказанието на Сайнц от Австралия

2241
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Ферари подаде молба за преразглеждане наказанието на Карлос Сайнц от Гран при на Австралия

Испанският пилот на Скудерията получи 5 секунди в края на надпреварата заради това, че при последния рестарт удари и завъртя Фернандо Алонсо. След това имаше още инциденти, състезанието отново бе спряно. Рейс контролът реши стартовият ред за последната обиколка да е от тура преди рестарта. Самият финален тур премина зад кола за сигурност, колите бяха една до друга и заради санкцията Сайнц от четвърти в колоната отиде 12-ти на финала.

При подаването на такова искане за преразглеждане (т.нар. right of review) първото нещо, което се проверява е дали предоставените от подалия го тим данни представляват нова, съществена за случая информация. Ако бъде прието, че данните са нови доказателства, се насрочва ново разглеждане

Ферари вероятно ще представи информация за два други случая от края на Гран при на Австралия. Единият касае пилотите на Алпин Естебан Окон и Пиер Гасли. Те се удариха малко след инцидента на Сайнц с Алонсо. Техният случай обаче бе разгледан след финала на състезанието. Стюардите видяха видеозаписите и изслушаха самите състезатели. Фредерик Васьор изрази в Мелбърн разочарование, че това не бе приложено и за случая на Сайнц.

„Можеха да изслушат Сайнц и да погледнат данните. Миналата седмица промениха правилата два пъти за 10 минути по отношение питстопа на Алонсо. Това можеше да се случи и на Албърт парк. Поне да се обсъди. Отне им 30 обиколки да решат за Алонсо в бокса [в Джеда], а в Мелбърн – пет секунди“, каза Васьор.

Друг инцидент – Логан Сарджънт (Уилямс) се блъсна в задната част на Алфа Таури-то на Ник де Врис – пък изобщо не бе и отбелязан. Заради сблъсъка и двете коли отпаднаха. Във Формула 1 обаче ситуациите се разглеждат без изходът от тях да се взима под внимание.

„Не искам да разкривам подробности, докато се водят разговори с ФИА. Въпросът е, че в различните случаи – Гасли и Окон, Сарджънт/Де Врис на първи завой – действията на стюардите не бяха едни и същи. Но предпочитам да не коментирам“, заяви Васьор.