Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Васьор: Можеха поне да изслушат Сайнц, след като за Алонсо промениха правилата...

Васьор: Можеха поне да изслушат Сайнц, след като за Алонсо промениха правилата два пъти за 10 минути

2744
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Шефът на Ферари във Формула 1 Фредерик Васьор изрази разочарование от бързината, с която Карлос Сайнц бе наказан в края на Гран при на Австралия. Испанският пилот получи 5 секунди за това, че бутна и завъртя Фернандо Алонсо при предпоследния рестарт на състезанието. Васьор каза пред Channel 4, че в Саудитска Арабия ситуацията точно с пилота на Астън Мартин се разви по съвсем друг начин.

„Карлос направи много добро каране след малшанса със спирането му в бокса точно преди червен флаг. Беше прекалено сурово да го накажат така накрая. Подобна ситуация със сигурност поражда много емоции, защото бе на толкова близка до подиума позиция. Стигна четвърто място, след като свърша мега добра работа при положение, че останалите получиха безплатен питстоп“, обясни Васьор.

„Мисля, че можем да обсъждаме с часове наказанието му, дали е строго или не. Анализът със сигурност ще е различен в зависимост от позицията на пилота и отбора му. Но според мен е жалко – особено имайки предвид, че подиумът не бе под въпрос, че стюардите не го изслушаха.“

„А можеха да изслушат Сайнц и да погледнат данните. Миналата седмица промениха правилата два пъти за 10 минути по отношение питстопа на Алонсо. Това можеше да се случи и на Албърт парк. Поне да се обсъди. Отне им 30 обиколки да решат за Алонсо в бокса, а в Мелбърн – пет секунди“, каза още Васьор

Шефът на Ферари каза след надпреварата в Мелбърн, че Скудерията няма да обжалва санкцията на испанския си пилот.

В Италия не приеха добре ситуацията със Сайнц от края на Гран при на Австралия. Гадзета дело спорт нарече станалото „Формула хаос“.

„Краят на състезанието бе рулетка. Хаосът бе създаден с желанието да се осигури безопасността, но в крайна сметка постави под въпрос сигурността на самите пилоти.“

„Може би разбираемият глад за шоу изигра лоша шега. Състезанията трябва да са едновременно безопасни, а зрителите имат нужда от спектакъл и несигурност.“

Кориере дела сера сравни рейс директора Нилс Витик с предшественика му Майкъл Маси, който по стечение на обстоятелствата бе в падока на Албърт парк.

„Витик работи като Маси, прочул се с толкова бели. Сайнц бе изградил добро темпо преди сюрреалистичния епилог. Това поне е повод за минимален оптимизъм, макар че отборът си тръгна разочарован от Мелбърн.“