Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари представи двигателя си за 2014 г.

Ферари представи двигателя си за 2014 г.

35
0
двигател 2014,Ферари

Отборът на Ферари представи своя турбодвигател за сезон 2014 – 059/3 – в базата си в Маранело.

– Новите правила са очарователно предизвикателство, което поставя акцент върху възстановяването на енергията и ефикасността на силовия агрегат – коментира директорът на отдела двигатели и електроника в Скудерията Лука Марморини.

През 2014 г. настъпват едни от най-сериозните промени в техническите правила във Формула 1 от десетилетия с въвеждането на 1,6-литровите V6 турбомотори и допълнителната система за задвижване ERS. Освен това количеството гориво за едно състезание ще е ограничено на 100 кг, а горивният поток ще е 100 кг/ч, което значи, че консумацията трябва да е с около 30% по-ниска от досегашната.

Поради промяната в правилата за следващата година вече не говорим за двигатели, а за силови агрегати. Това е много сложен проект, върху който работихме през последните 2 години. 1600-кубиков турбодвигател с вътрешно горене, а само 100 кг гориво могат да се използват за състезание. Това означава, че колкото по-ефикасен е моторът, толкова повече мощност ще може да използва. Освен турбодвигателя ще има електрически мотор, който ще действа като генератор, възстановявайки загубената енергия от изгорелите газове. Втори електрически мотор ще възстановява енергията при спиране, въпреки че ще има почти двойно увеличение в мощността от настоящия. Енергията от тях ще се съхранява в много по-големи батерии от използваните досега, но те все още ще се намират под резервоара. Системата за електронен контрол ще е още по-сложна, за да регулира всички тези електро-механични механизми – обясни Марморини.

Освен промени в техническите правила ФИА въведе и по-строги санкции за използване на повече от 5 от допустимите задвижващи системи за един сезон. В случай на смяна на цялата система, пилотът ще трябва да стартира от питлейна, а ако замени един от компонентите й, ще получи наказание преместване с 10 места назад на стартовата решетка.

Марморини коментира подробно ситуацията със задвижващите системи и какво се очаква през 2014 г. в новия брой на ClubS1 (167).