Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари променя геометрията на предното окачване в новата кола?

Ферари променя геометрията на предното окачване в новата кола?

204
0
гараж,механици,пит,Ферари

Ферари изненада всички преди две години на представянето на своята кола за 2012 г. F2012 разчиташе на система пулрод на предното окачване, нещото което за последен път бе използвано от екипа на Минарди през 2001 г. Годината започна мъчително, но в крайна сметка само три точки не достигнаха на Фернандо Алонсо да спечели световната титла.

Затова не бе чудно, че през миналия сезон инженерите решиха отново да използват същата конфигурация. Конкурентите също анализираха ползите и загубите от подобно решение и скоро се чуха оценки, че пулрод системата на Скудерията има определени предимства срещу конвенционалното пушрод окачване. Въпреки че развитието и адаптацията към него изискваше прекалено много време.

Повечето отбори решиха, че подобен риск не си струва. Все пак Макларън рискуваха и копираха решението, но рискът се оказа неоправдан. Отборът за първи път от повече от 20 години не успя да спечели място на подиума. Аеродинамиката в предната част на колата се оказа сериозна главоблъсканица за инженерите. Отвеждането на въздушния поток от предното крило през окачването към кутиите за радиаторите се оказа една от причините за проваления сезон. Ферари също се оплака от проблеми с аеродинамиката и през 2013 г., но те бяха свързани като цяло по-скоро със задната част на колата.

Сега изглежда Ферари са решили да се върнат отново към пушрод системата за новата кола, както гласи поверителна информация достигнала до техническият експерт Джорджо Пиола и журналисти от auto, motor und sport.

Това не означава, че в Скудерията не са били доволни от решението в последните две години. Според информацията промяната е наложена най-вече от промяната в правилата. Предната част на шасито ще бъде с 10 см по-ниско и варианта с пушрод окачването оставя повече място за изчистването на въздушния поток във важната долна зона и отвеждането му към задната част.