Тимът на Ферари търси решения за подобрение на скоростта си след шестото и седмо място на Карлос Сайнц и Шарл Льоклер в Гран при на Саудитска Арабия. Информацията е на италианското издание на Моторспорт. Според нея се разглежда работата на аеродинамиката и промени в задното окачване. В Скудерията имали неприятно усещане за връщане към сезон 2020, SF-1000 и сериозните трудности, които имаха с този болид. Очакванията за представянето на Ферари през 2023 г. бяха тимът да се бори с Ред Бул за шампионата. Те не се оправдаха изобщо в първите две надпревари от състезателната година.
Според информацията SF-23 не може да работи така ниско над пистата, както е проектиран
Разлика от 2 мм в настройването над асфалта е достатъчна за промяна на поведението и води до несъответствие с данните от аеродиманичния тунел и симулатора. Колата не създава очакваното притискане, липсва ѝ сцепление, вследствие на което започва да се пързаля. От това следва по-голямото износване на гумите и на писти с не толкова абразивен асфалт.
Според изданието твърденията, че най-големите проблеми на Ферари са породени от въведената от Гран при на Белгия миналия сезон техническа директива, не отговарят напълно на истината. „Ако случаят бе такъв, то ситуацията щеше да е много по-сериозна, като се им предвид, че други отбори наваксаха изчисляваната на около 0,5 сек от загуба на аеропритискане. Инженерите от Маранело избраха различна конфигурация на задното крило с повече притискане от нужното. Вследствие на това SF-23 бе с по-голямо челно съпротивление и Ферари не бе най-бързият болид на правите. Бе спечелено малко темпо в завоите, но бе загубено известно представяне в някои от кривите при определена скорост.“
Шефът на отговарящия за шасито департамент Енрико Кардиле също като шефа на Скудерията Фредерик Васьор бил убеден, че проблемите на SF-23 са въпрос на настройки
Затова в конструкторския отдел работели и по промени в задното окачване. Целта е сваляне на колата по-ниско с по-стабилно поведение.
Бюджетните ограничения правят развитието на болидите от Формула 1 сложно по време на сезона. Във Ферари обаче били решени да опитат да разрешат проблемите. Васьор, който оглавява екипа едва от началото на тази година, се опитвал да поддържа дух на единство, за да се справи отборът с огромното напрежение.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 22, 2023