Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари с нов под в Маями, Ред Бул и Мерцедес – без...

Ферари с нов под в Маями, Ред Бул и Мерцедес – без промени

2270
0
Ферари
снимка: Иван Тенчев

Иван Тенчев, Маями. Тимът на Ферари изпробва нов под в днешните тренировки преди Гран при на Маями. Той трябва да даде по-добра аеродинамична ефективност на SF-23. От Скудерията декларираха, че тази промяна е част от „стандартния цикъл на развитие“, който са планирали. Вчера Шарл Льоклер отказа да даде подробности, но самото описание на италианците гласи, че подът трябва да „подобри цялостното аеродинамично представяне и ефективност на автомобила“. Променени са профилите на каналите на Вентури, както и дифузьорът, за да може колата да създава достатъчно притискане с по-малко челно съпротивление.

Новите профили на Ферари трябва да подобрят поведението на потока с „актуализирани геометрии на преден/среден под и дифузьор“

Трасето в Маями е бързо, със сравнително дълги прави. Новият асфалт би трябвало да е изключително гладък и така Ферари да има добра възможност да изследва новия под. Проблемът е, че е много горещо и поради тази причина може да има проблеми не само с гумите и тяхната работа, но и с качествата на въздушните потоци. По време на първата сесия температурата навън достигна над 30 градуса, а на асфалта бе почти 50.

Поради очакваното наистина горещо време от Астън Мартин пристигнаха с нови елементи и конфигурация на охладителната система. Тя трябва да е по-ефективна без загуби на челно съпротивление.

Ред Бул, Мерцедес, Алпин, Макларън и Уилямс нямат нови детайли и при почти всички се очакват повече промени в Имола

Естебан Окон каза, че за Алпин днешният ден всъщност ще е изключително важен, защото те имаха твърде много нови детайли в Баку, а не можаха да работят много. Французинът бе доволен сега щастлив, че ще има 3 свободни тренировки, за да накарат всичко да заработи.

Алфа Таури обаче, които също имаха нови детайли в последните стартове, са добавили още звена и този уикенд. Целта им е да направят колите по-конкурентни в бавните завои, по-точно при спирането в бавните завои. Става дума за промяна в предното крило, която се надяват да подпомогне работата на новия под. Има промени и в профилите на огледалата за обратно виждане, за да се подобри въздушният поток около тях и корпуса.

Хаас, които използват задвижващи системи, скоростна кутия и задно окачване на Ферари също са с нов под, за да се подобри аеродинамичната ефективност.

Алфа Ромео пък ще опита с нови настройка на вече лансираното ново предно крило. То трябва да осигури по-ефективен поток и реално цялата кола да заработи по-добре на дългите прави и средно бързите завои в първи сектор. Екипът от Хинвил е и с ново бийм уинг малко крило под основното, което е за по-ниско челно съпротивление и може да има добър ефект в Маями.