Шефът на Ферари Матия Биното твърди, че допълнителното време за разработки във въздушния тунел, което имаха през този сезон, е донесло минимална преднина от по-малко от 0.1 сек на обиколка
Съгласно регулациите за този сезон, на отборите се определя базово право да използват въздушен тунел по 40 пъти, спрямо 65 в предишни години. Има обаче и допълнителен коефициент, който се определя спрямо класирането на всеки отбор в конструкторския шампионат през предишния сезон.
Мерцедес например получиха само 90% от базата или 36 пъти. Посредствената кампания на Ферари, след която завършиха на шесто място през сезон 2020, им даде право на 102.5% от основните 40 пъти. Това означава, че Скуредията получи възможност да ползва още веднъж въздушния тунел в Маранело за развитие на болида си.
„Очевидно, спрямо позицията на която завършихме миналата година, получихме малко допълнително време във въздушния тунел – каза Биното. Това време, съотнесено към така наречените сесии във въздушния тунел, означава допълнителна сесия. Обикновено една сесия е една седмица развитие, която нормално носи под 0.1 секунда на обиколка. Така че, макар да е предимство, това предимство е по-малко от 0.1 сек.“
Becoming the third youngest race winner in #F1 history at 21 years, 320 days ❤️
2019’s #BelgianGP was special for many reasons for us and @Charles_Leclerc.#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/lAmii5IBrY
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 23, 2021
Въпреки, че ползата е наглед незначителна, Биното е доволен от нея.
„Важна е все пак, доволен съм че я имаме. Не заради резултата от миналата година, но защото е нещо за сезон 2021 – каза той. Но не вярваме, че ще даде драстична промяна. Със сигурност не.“
View this post on Instagram