Работата по болидите за следващата ера във Формула 1, започваща от 2026 г., е забранена до 1 януари 2025 г. Конструкторският отдел във Ферари обаче вече е изчислил, че 80% от ресурсите догодина ще трябва да се отделят за новия проект. След две години ще влязат в сила нови правила за задвижващите системи. Те ще имат влияние и върху създаването на автомобилите. Затова тази година в Маранело щели да работят по проекти 676 и 677 – колите за започващия след по-малко от месец и за следващия сезон.
По този начин се смята, че Ферари ще може да отдели голямата част от ресурсите си през 2025 г. за проекта за 2026-та
Същевременно шефът на Скудерията Фредерик Васьор продължава с организацията на екипа. В тима от догодина ще се състезава и Люис Хамилтън. В Италия се говори, че от Маранело вече използват предстоящото присъединяване на седемкратния световен шампион като примамка за нови специалисти. Един от тях – настоящият технически директор на Ред Бул Пиер Ваше – вече отхвърли веднъж оферта от Ферари. Според италианския вестник „Гадзета дело спорт“ обаче 49-годишният френски инженер може да премисли отказа си.
Според непотвърдена информация Ваше сериозно обмислял идеята да заработи във Ферари в светлината на скандала с Кристиан Хорнер
От Ред Бул провеждат разследване срещу шефа на тима си във Формула 1 по обвинения в непристойно поведение. Във връзка с проверката имаше твърдение, че Ейдриан Нюи може да си тръгне от Милтън Кийнс. Впоследствие бе съобщено, че 65-годишният английски инженер е уверил Ред Бул, че ще остане.
В Италия се говори, че от Ферари могат да опитат дори да привлекат настоящия главен аеродинамик на Ред Бул Енрико Балбо. Това обаче изглеждало доста по-малко вероятно, отколкото да убедят Ваше да напусне Милтън Кийнс.
Докато за всичко това само се говори, утре предстои реалното представяне на новото Ферари SF-24 за сезон 2024 във Формула 1.
Getting closer to unwrapping the SF-24 👀 #F1 #SF24 pic.twitter.com/WXEEahRHPD
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 12, 2024