Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари: Трябва да анализираме новия под в по-голяма дълбочина

Ферари: Трябва да анализираме новия под в по-голяма дълбочина

1912
0
Люис Хамилтън, Ферари F1
снимка: Кристиян Иванов

Ферари пристигна в Австрия с обновления за болида си SF-25, но настроението в тима след петъчните свободни тренировки не бе много приповдигнато. Анализите, направени въз основа представянето на отборите в първите две сесии, сочат, че изоставането на Скудерията е почти 0,4 сек в квалификационно темпо и малко под 0,3 сек в състезателна серия. В класирането Шарл Льоклер се нареди пети, а Люис Хамилтън – десети.

Льоклер не кара в първата тренировка, когато в неговия кокпит бе Дино Беганович. Монегаскът обаче каза, че това не е оказало сериозен ефект върху програмата му

„Отсъствието ми в първата сесия не повлия особено. Аз бях зад волана за втората тренировка, но веднага се почувствах добре в колата, която обаче все още не е в нужния прозорец. Както обикновено, състезателното ни темпо е добро. Имаме обаче известна работа, за да постигнем напредък по отношение на квалификационната си скорост. Целта е да стартираме от по-предни позиции в неделя“, обясни Льоклер.

Хамилтън изгуби време заради проблем със скоростната кутия, която бе сменена между двете сесии. Седемкратният световен шампион получи предупреждение за инцидента, при който Андреа Кими Антонели едва не връхлетя върху него. Това бе трети такъв случай за него от началото на сезона. В Саудитска Арабия Хамилтън попречи на Алекс Албон (Уилямс) – също в тренировка, за което не получи наказание. Изпречването пред Макс Верстапен (Ред Бул) по време на квалификацията в Монте Карло обаче му коства три места назад на грида, въпреки че стюардите отчетоха некоректно подадената от Рикардо Адами информация, гласяща, че нидерландецът не е в бърза обиколка.

„Загубихме малко време в първата сесия. Втората премина по-гладко, но все още не сме в желаната позиция по отношение на темпото. Имаме работа и ще търсим правилните настройки заедно с екипа“, каза Хамилтън.

Ферари има обновен под за уикенда в Австрия и променен дифузьор. Реакцията след използването им на Хамилтън бе предпазлива.

„Във фабриката положиха огромен труд, за да изкарат този под, но както виждате това може би не е променило особено нашата конкурентоспособност“, заяви Хамилтън.

„Усещането в колата всъщност не е лошо, просто няма достатъчно скорост. Ще се опитаме да я настроим по-добре. Шарл беше на шест десети назад (спрямо най-доброто време), а аз – на близо секунда, така че ситуацията не е идеална“, допълни английският пилот на Ферари.

Фредерик Васьор каза, че представянето на новия под трябва да бъде по-сериозно изследвано.

„Трябва да анализираме пода в по-голяма дълбочина, защото първата тренировка бе малко хаотична за нас. Използвахме втората като тест сесия. И двамата ни пилоти казаха, че са се чувствали сравнително добре, въпреки че Люис имаше проблеми със скоростната кутия, а Шарл кара само във втория час“, коментира шефът на Ферари в F1

„Надявам се да имаме напредък, но според мен Макларън-ите бяха с малко гориво, както обикновено правят във втората и третата тренировки. Ние работихме по обичайната си програма. Трябва внимателно да анализираме данните, защото това бе първо излизане на писта с новия под. Ще се наложат някои промени, но да видим каква ще е посоката“, продължи Васьор.

„Загубите на това трасе в началото се дължат основно на използваното от отборите различно количество гориво в тренировките, различните режими на двигателите и т.н. Нашата цел по време на подготовката бе да направим сравнение между конфигурациите (на пода) и това да ни посочи какво да изберем като вариант на настройките за събота. Стараем се да останем съсредоточени върху нашата работа. Важно е да запазим концентрация и да се трудим заедно като отбор. Досега се справяме добре“, допълни ръководителят на Ферари в Гран при.

Васьор бе попитан – отново – за бъдещето си във Ферари и дали се чувства уверен, че ще продължи да работи в Маранело. Французинът избра да отговори кратко:

„Спя много добре!“