Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари трябва да участва в Индикар според Марио Андрети

Ферари трябва да участва в Индикар според Марио Андрети

973
0
Марио Андрети
Марио Андрети; снимка: ATP

Ферари трябва да участва в Индикар, смята Марио Андрети. Легендарният бивш пилот е шампион във Формула 1 за 1978 г., печелил е Индианаполис 500 и има 4 титли в Индикар, а през 1995 г. взима победа и в 24 часа на Льо Ман в класа си.

„Ферари в Индикар би било невероятно. Не само като производител на двигатели, но и на шасита. Ясно е, че за целта ще трябва да има промяна в правилата (шаситата в Индикар са унифицирани – на Далара, б.р.). Но ми се иска да видя битката на Скудерията със съперници, използващи другите коли”, обясни Андрети в интервю за Гадзета дело Спорт.

„Присъединяване на Ферари би увеличило значително интереса към шампионата. Надявам се Матия Биното да се свърже със собственика на първенството Роджър Пенске и да му предложи идеята.”

Възможността за участие в други серии бе намекната от Биното в негово интервю за британския вестник Гардиан.

„Не бихме искали да бъдем поставяни в позиция да търсим други опции, където да прилагаме състезателното си ДНК, ако бюджетите бъдат свалени дори още по-ниско”, заяви шефът на Ферари във Формула 1.

Изявлението му бе възприето като заплаха, че Скудерията може да напусне Гран при. Впоследствие от Маранело направиха изрично уточнение, че думите му не означават това. Казаното от Биното бе насочено срещу намаляването на бюджетите във Формула 1. Според последната информация на управляващия спорта директор на Либърти Медия Рос Браун е постигнато съгласие през 2021 г. ограничението да е $145 млн. Отборите преговаряха за по-нататъшните стъпки на сваляне на разходите.

Ферари пък не са участвали в Индикар, но през втората половина на 80-те години на XX век тимът може би се приближава най-много до американския шампионат

През 1986-1987 г. поредните разправии между Енцо Ферари от една страна и ФИА и Бърни Екълстоун от друга водят до заплаха Скудерията да напусне F1. Идеята е да се присъедини към КАРТ Индикар сериите. Конструкторът Густав Брунер бързо създава автомобил за целта, наречен 637. Микеле Алборето дори тества колата през 1986-та. За пилот е посочен Боби Рейхал. В крайна сметка обаче Ферари остава в Гран при, а болидът е в музея на тима в Маранело.