Начало Други Ферари все още не знае дали ще използва 499P в IMSA

Ферари все още не знае дали ще използва 499P в IMSA

124
0
Ферари 499P LMH
снимка, Ферари

Ферари все още не знае дали ще използва прототипа 499P в IMSA. Италианският производител обяви, че ще вземе решение за участие в американския шампионат малко преди началото на лятото.

Ферари се върна в най-високото ниво на състезанията за издръжливост след 50-годишна пауза. Екипът от Маранело участва в първия кръг от сезон 2023 в WEC заедно с AF Corse.

Скудерията направи добро първи впечатление след като грабна полпозишъна за състезанието „1000 мили на Себринг.“ В състезанието Ферари 499P LMH не успя да се пребори с двата прототипа на Тойота, но все пак записа подиум с прототип №50 с екипаж Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен. Същевременно Ферари №51 с епипаж Антонио Джовинаци/Джеймс Каладо/Алесандро Пиер Гуиди финишира на седмо място

Миналата седмица ръководителят на програмата на Ферари за спортни автомобили Антонело Колета подчерта, че италианският производител остава напълно концентриран върху WEC. Италианецът обяви, че плановете за участие в IMSA за 2024 г. в клас GTP няма да влязат в дневен ред пред 24-те часа на Льо Ман.

„Бъдещето ни в IMSA не е основната ни тема за момента. Да, това е важен шампионат, който вероятно ще бъде взет под внимание в бъдеще“, каза Колета.

„WEC е най-важният шампионат за нас. Затова предпочитаме да вървим стъпка по стъпка. Тази година ще бъдем само в WEC. Едва през втората половина на 2023 г. ще видим какви ще са ни плановете за 2024-та. Според мен не е възможно да се направи така оценка преди преполовяването на сезон 2023.“

Колета разкри, че е имало интерес от страна на Ферари да се състезава в IMSA с 499P LMH. Италианецът обясни, че това е нормално като се има предвид колко важен е американския пазар за марката.

Колета добави, че процесът на вземане на решения ще включва как Ферари може да подходи към изпълнението на програма в  IMSA. Скудерията може да влезе с пълен заводски отбор, както е случаят в WEC. Другият вариант е се съюзи да бъде на полу-заводски принцип с отбор като Risi Competizione.

„Risi е една от най-важните референции за нас в САЩ. Но не знаем дали те се интересуват от прототипи. Освен това ние не знаем каква ще бъде нашата програма в IMSA“, допълни Антонело Колета.