Ферари защити титлата си в клас GTE Pro на световния шампионат за издръжливост (WEC). Италианският производител спечели последното състезание за сезона, носещо името „8 часа на Бахрейн.“ Надпреварата бе спечелена от автомобил №52 на AF Corse с екипаж Мигел Молина/Антонио Фуоко, докато световното първенство бе спечелено от Ферари №51 с екипаж Джеймс Каладо/Алесандро Пиер Гуиди.
WE ARE BACK 2 BACK GT MANUFACTURERS FIA WORLD CHAMPIONS! 🏆 🏆@FIAWEC @BAH_Int_Circuit #8HBahrain #WEC #Ferrari488GTE #FerrariCompetizioniGT #FerrariRaces pic.twitter.com/xltGAvww6T
— Ferrari Races (@FerrariRaces) November 12, 2022
Ферари AF Corse пристигна в Бахрейн като фаворит за световната титла. Скудерията спечели миналогодишното първенство след като спечели надпреварата на пистата Сахир. Ферари записа двоен успех в предишния старт на пистата Фуджи, като първото място бе за автомобил №51, следван от №52.
Ферари имаха 11 точки аванс пред най-близките си съперници от Порше №92 с екипаж Кевин Естре/Михаел Кристенсен. Автомобилът на италианците с №52 спечели състезанията на Спа и Фуджи, докато германският им съперници с №92 бяха на върха в Себринг.
Състезанието започна по най-добрия начин за Ферари №51. Автомобилът заемаше втора позиция точно зад AF Corse №52. През първата половина от състезанието в Бахрейн всичко изглеждаше добре за Каладо и Пиер Гуиди.
Драмите за Ферари №51 във финалния кръг от сезон 2022 в WEC. Малко повече от час преди развяването на карирания флаг Каладо получи сериозна повреда в скоростната, която му пречеше да включва на четвърта предавка. Така той и Пиер Гуиди губеха межди 5 и 8 сек. на обиколка и бяха изпреварени от двете коли на Порше, както и тази на Корвет. Италианецът все пак успя да стигне до финала на състезанието, макар да финишира пети в клас GTE Pro.
Порше нямаше отговор на темпото на Ферари, както и липсва на късмет по време на периодите на жълти флагове по цялото трасе. Благодарение на победата на автомобил №52 и третото място на Порше №92, Ферари №51 защити успеха си от миналата година. Това бе и последно състезание за клас GTE Pro.
Campioni del Mondo!
Campioni del Mondo!
Campioni del Mondo!@Ale_PierGuidi & @JamesCalado51 ARE 3-TIME GT FIA WORLD ENDURANCE DRIVERS’ CHAMPIONS! 🏆🏆🏆 @FIAWEC @BAH_Int_Circuit #8HBahrain #WEC #Ferrari488GTE #FerrariCompetizioniGT #FerrariRaces pic.twitter.com/kUah26dJ2n— Ferrari Races (@FerrariRaces) November 12, 2022
Втората позиция в осемте часа на Бахрейн бе заета от Корвет №64 с екипаж Томи Милнър/Ник Танди, а четвъртото място от Порше №91 с Джанмария Бруни/Рихард Лиц.
Астън Мартин стана шампион в GTE Am
Астън Мартин грабна титлата в клас GTE Am за сезон 2022 в WEC. Победител стана отбора на TF Sport №33 с екипаж Бен Кийтинг/Енрике Чавес/Марко Сьоренсен, макар да финишира на четвърта позиция. Преди това тримата спечелиха 24-те часа на Льо Ман и 6-те часа на Фуджи.
We’ll take a one-way ticket to the WEC champion’s title, please 🏆 https://t.co/XWauydvCzm
— TF Sport (@OfficialTFSport) November 15, 2022
Самата надпревара в Бахрейн бе спечелена от Порше №46 на Team Project 1 с пилоти Матео Кайроли/Николас Лютвиер/Микел Педерсен. На второ място бе Порше №56 също на Team Project 1 с екипаж Бен Барникоут/Пи Джей Хайет/Гънар Джанет. Последното място на подиума бе за Ферари №85 на Iron Dames с изцяло екипаж Рахел Фрей/Мишел Гатинг/Сара Бови.
No.46 Team Project 1 Porsche 911 RSR of Matteo Cairoli/Nicolas Leutwiler and Mikkel Pedersen took first win of season in LMGTE Am.#WEC #8HBahrain @Project1_93 pic.twitter.com/zXiX8dX7Ni
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 13, 2022