Раул Фернандес коментира въпроса за бъдещето си в MotoGP. Пилотът на Тракхаус Априлия не планира да се връща в Moto2, ако загуби мястото в кралския клас след края на сезона.
Понастоящем Фернандес кара за Тракхаус Априлия. Договорът на испанеца с американския отбор изтича в края на годината. Има вероятност той да бъде освободен, особено ако не подобри резултатите си в следващите надпревари
Фернандес пристигна в MotoGP с големи очаквания. 23-годишният пилот стана вицешампион в Moto2 с тима на КТМ през сезон 2021. Следващата година той кара за КТМ Tech3, но така и не оправда очакванията. В крайна сметка той прекрати по взаимно съгласие договора си с австрийския производител в края на същата година.
От 2023 г. насам Фернандес кара за сателитния отбор на Априлия. Испанецът отново изпитваше затруднения и рядко попадаше в топ 10. В края на сезона бъдещето му в кралския клас беше застрашено поради оттеглянето на RNF от MotoGP. По-късно стана ясно, че Фернандес ще остане част от новия сателитен тим на Априлия, собственост на Тракхаус.
Фернандес не завърши първите два старта от тазгодишната кампания. След това той успя да подобри представянето си. В Барселона той потегли от първа редица и дори водеше в спринта, преди да отпадне. В самата надпревара пилотът на Тракхаус Априлия финишира шести и записа най-добрия си резултат в MotoGP. На Муджело Фернандес остана 12-ти в основната надпревара и не взе точки в спринта.
Бъдещето на 23-годишния пилот в MotoGP е под въпрос. Най-логичната опция е той да продължи да кара за Тракхаус. Американският отбор обаче не бърза да обявява пилотския си състав за следващата година. Говори се, че Тракхаус проявява интерес към Джо Робъртс. Американецът се представям много силно през тазгодишната кампания в Moto2 и спечели състезанието в Муджело
„Знам какво искам да правя. Знам, че искам да остана“, каза Фернандес в началото на този месец. „Мисля, че сега не е моментът да говоря за това. Трябва да изчакаме още две или три състезания. Мога да кажа, че всичко върви добре.“
На въпроса дали би обмислил завръщане в Moto2, ако му бъде предложено, той добави: „Не. Мисля, че не. Имаме някои приоритети, преди да се замислим за това.“
Пред Фернандес има няколко други възможност, ако той не остане в Тракхаус. Испанецът може да стане заводски пилот на Априлия. Марката от Ноале търси заместник на напускащия Маверик Винлес. Другата опция е Ямаха. Японският производител може да бъде с четири мотора през следващата година, стига да убеди тима на Прамак.
Едно завръщане в Moto2 би могло да съсипе кариерата на Фернандес. През последните години има една негативна тенденция, свързана с пилотите, които са се върнали в средния клас. Последният такъв случай беше на Хафиз Сиахрин. Малайзиецът прекара две години в тима на Tech3. После той се завърна няколко години в средния клас, но не записа силни резултати. После Сиахрин караше в световния Супербайк шампионат, но и там не направи голямо впечатление. Тази година той кара за мотор на Дукати в Азиатския мотоциклетен шампионат.
Другият пример е Сам Лоус. Британецът караше за Априлия през сезон 2017. За съжаление, Лоус така и не успя да се адаптира към трудния за управление мотор RS-GP. През 2018 г. Лоус се върна в Moto2 и записа известни успехи. Сега Лоус кара в WSBK за тима на Mark VDS.
So… do you miss us yet? pic.twitter.com/vdsxX0DWZy
— Trackhouse MotoGP (@TrackhouseMoto) June 15, 2024