Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел и Уебър с доминация в първия ден в Унгария

Фетел и Уебър с доминация в първия ден в Унгария

43
0
2013,Унгария,Ферари,Фернандо Алонсо

Себастиян Фетел и Марк Уебър отново постигнаха най-добри резултати и във втората петъчна сесия и по този начин затвърдиха ролята си на фаворити за спечелването на състезанието в неделя. Пилотите на Ред Бул не дадоха никакъв шанс на конкурентите си. Третата позиция остана за Ромен Грожан от екипа на Лотус, а Фернандо Алонсо и Фелипе Маса от Ферари заеха четвърто и пето място. Веднага след тях се наредиха пък пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг.

Пилотите не губиха много време в изчакване в началото на втората свободна тренировка и започнаха работата си почти веднага. След първите опити с по-твърдата смес медиум пилотите на Ред Бул отново излязоха начело, следвани от съперниците си от Ферари. Все пак Себастиян Фетел бе начело с повече от 0,3 сек пред Уебър, а Алонсо бе на едва 0,011 сек зад австралиеца. Райконен бе пети, а пилотите на Мерцедес заемаха шесто и седмо място. Така битката изглежда отново щеше да е между обичайните заподозрени.

След първото си излизане с медиум сместа, Фетел бе един от първите пилоти заложили на меки гуми, около половин час след началото на сесията. Той подобри веднага времето си с 1,2 сек., което показа на практика разликата между двете смеси. Минути по-късно и Уебър направи опит с втората смес, предоставена за този уикенд, като този път изоставането му спрямо Фетел бе едва 0,044 сек.

Хамилтън и Розберг излязоха на трето и четвърто място при първите си опити със сместа медиум и остана само да се види темпото на Ферари с тези гуми. Оказа се, че и тук Алонсо е най-близо до пилотите на Ред Бул, изоставайки на малко повече от 0,1 сек. Маса пък бе четвърти на 0,3 сек зад водача, оставяйки зад себе си пилотите на Мерцедес. Все пак Ромен Грожан успя да изпревари пилотите на Ферари при своя опит с меки гуми и малко бензин. Очакваше се само времето на Райконен, който обаче загуби време зад Бътън, докато голяма част от другите пилоти започнаха излизанията си с твърди гуми и повече бензин в подготовка за състезанието.

Световните шампиони предприеха различна тактика при двамата си пилоти, като Уебър тестваше издръжливостта на меките гуми, докато дългата серия на Фетел бе с медиум сместа. След като започна с време от 1:26.4 мин. времето на австралиеца след няколко тура стигна до 1:28.1 мин. Толкова пък бе най-добрият резултат на Фетел в началото на стинта.

Контрастът с Нико Розберг, който също въртеше обиколки с твърдите гуми бе около 0,8 сек. на обиколка в полза на световния шампион. В Мерцедес приложиха същата стратегия, като с меките гуми в дълга серия от обиколки времената на Хамилтън бяха от 1:27.4 до 1:28.9 мин.

Във Ферари, Маса бе пилотът правещ турове с твърдите гуми, докато Алонсо бе с меките. При испанецът се забелязваше постепенно и сравнително бавно износване с времена от 1:27.3 мин. до 1:27.8 мин. с по около десета изоставане на обиколка. Маса пък изглеждаше в добра форма с твърдите гуми, поддържайки темпо, много близко до това на Фетел.

В екипа на Лотус, Грожан с меките гуми имаше темпо, подобно на това на Алонсо, дори на моменти и по-добро. Фетел скоро също сложи меки гуми, показвайки чудесни резултати и с тях, започвайки с 1:26.0 и стигайки до 1:27.0 мин. Всички тези сравнения обаче бяха субективни в известна степен, защото нямаше как да се разбере количеството гориво в различните болиди.

Все пак обаче изглеждаше, че Ред Бул отново са фаворити и в състезателно темпо, следвани от Ферари и Лотус с много близко темпо помежду си. Мерцедес отново се очертаваха като големите губещи след смяната на конструкцията на гумите. Все пак времената на Хамилтън с медиум сместа даваше известен повод за надежда за добро представяне в неделя.