Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел и Уебър все пак с преднина в последната тренировка

Фетел и Уебър все пак с преднина в последната тренировка

45
0
Себастиан Фетел

Невероятно изравнени изглеждат възможностите и на четиримата претенденти за титлата след днешната последна тренировка са сезона във Формула 1. Все пак Ред Бул отново демонстрираха известна преднина и Себастиан Фетел и Марк Уебър бяха по-бързи от Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо, а това обещава битката в днешната квалификация да бъде титанична.

Последната тренировка за сезон 2010 започна при отлично време и 43 градуса температура на асфалта.

След като направиха традиционния си опознавателен тур, пилотите останаха в бокса десетина минути, докато Лукас ди Граси направи първата цялостна обиколка.

Едва в средата на последния час за подготовка на пистата излязоха и пилотите от средата на класирането като Кубица и Хюлкенберг и полякът оглави таблицата. Алонсо, Маса, Фетел и Бътън също се появиха на пистата. Всички още бяха с твърдите гуми. Испанецът веднага записа трето време, като бе най-бърз в третия сектор, в следващия тур започна с топвреме в първата част на трасето, но бе блокиран от едната от колите на Форс Индия и рязко намали, за да си отвори пространство. След това поведе – 1:42.291 мин. Маса и Фетел започнаха с по-ниско темпо. Но след три тура германецът на свой ред бе най-бърз в първи сектор, губеше във втория, но с рекорд и в третия измести Алонсо от върха – 1:41.721 мин.

Колите на Мерцедес показаха добра скорост в тези първи за днес серии с твърдите гуми, като бяха с топскорост във втория сектор и Розберг стана втори. Фетел направи още един по-бърз тур (пети подред) и слезе до 1:41.628 мин. В същото време Алонсо се прибра след 4 скоростни обиколки (общо 6). На пистата бяха вече и Уебър и Хамилтън. Марк също не бе бърз в първите си два тура, но Люис постигна второ време – на 0,366 сек от Фетел.

След като гумите заработиха добре, Уебър бе вече по-бърз от съотборника си с 0,007 сек! Но Фетел, чиято серия продължаваше вече осми тур, избяга до 1:41.252 мин. Бътън пък се доближи до съотборника си и стана четвърти.

Фетел влезе в бокса след два пъти по-дълга серия от Алонсо, а Марк имаше също по-различна програма от съотборника си и бе с доста по-къса серия от едва обиколка повече от испанеца и Хамилтън, който също се прибра след общо 6 тура с твърдите гуми. В същото време ги тестваше направо за утрешното състезание с последните промени и оставаше на пистата в серия от 10 обиколки.

В последните 15 минути предстояха последните тренировъчни турове с меките гуми, с които привечер ще бъдат правени решителните обиколки в квалификацията.

Алонсо пръв от лидерите сложи супер софт и пистата още не бе в оптимално състояние, но нямаше трафик. Той веднага подобри темпото си във втория сектор, а след това и във втория, но като цяло свали малко от времето си и бе четвърти. Също с меката смес Фетел бе много по-агресивен в загряването й, но не бе по-бърз от темпото с медиум в края на предишната си серия. На Алонсо му трябваше още един тур, за да се види по-висока скорост и стана втори на 0,238 сек от топвремето на Себастиан с твърдите гуми.

Испанецът се прибра в бокса, а Фетел си подобри времето с една десета и оставаше начело. Уебър също вървеше по-добре със супер софт и след няколко тура стана втори, само на 0,011 сек от съотборника си. В последните минути при по-добри условия на пистата Хамилтън измести Алонсо от третото място, а Бътън стана пети, като накрая излезе за малко от пистата, но преди това бе най-бърз от всички във втория сектор, което подсказва потенциал.