Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел начело и след последната свободна сесия в Индия

Фетел начело и след последната свободна сесия в Индия

27
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел (Ред Бул) бе най-бърз и в третата, последна свободна тренировка за Гран при на Индия. Втори, на 0,192 сек, се класира Дженсън Бътън (Макларън), а трети и четвърти са съотборниците им Марк Уебър и Люис Хамилтън (съответно на 0,266 и 0,309 сек).

Сесията започна при хубаво време, като прахолякът не бе толкова много, колкото вчера. Дори няколко минути на пистата обаче бяха достатъчни, за да се появи фин слой прах върху болидите и компонентите в питовете.

Работата започна веднага след началото на тренировката. И двете Ферари-та бяха с новото предно крило и комбинация в задното крило на нови и по-стари компоненти (основни плоскости и страници). Фактът, че Алонсо изкара цял ден с последните като развитие елементи бе приет за окуражителен от екипа.

Новото предно крило на Лотус бе дадено тази сутрин и на Ромейн Грожан, след като вчера само Кими Райконен кара с него.

Гумите на Люис Хамилтън прегряваха във втората му серия от обиколки в сесията. Той нямаше проблеми вчера за разлика от Дженсън Бътън, който отново бе с грижи със скоростната кутия. Люис получи инструкция да се опита да е по-бърз в последната част от обиколката, докато съотборникът му малко се забави с програмата си.

Ред Бул изчакаха десетина минути в питовете. Веднага след излизанията си те оглавиха класирането, разменяйки се няколко пъти на първата позиция. В средата на сесията пръв бе Фетел с 1:25.892, следван на 0,765 сек от Уебър. Третото време в този момент бе на Бруно Сена (на 1,031 сек зад двукратния шампион) – в Уилямс бяха съсредоточени изцяло върху квалификационното си темпо, след като вчера и бразилецът, и Пастор Малдонадо бяха доволни от скоростта си в дълги серии. Всички бяха все още с твърди гуми, а Алонсо и Маса – само с по един опознавателен тур. Нико Розберг все още не успяваше да се справи с типа хард (от питуола му казаха, че трябва да охлади задните). Пол ди Реста също износваше прекалено задните гуми, но смяташе, че това може да се оправи със смяна налягането.

Междувременно камерите проследиха пристигането на Виджай Маля в падока. Индийският милиардер доскоро бе заплашен от арест заради дългове на авиокомпанията си, но заповедта бе отменена след уреждане на някои от плащанията.

20 минути преди края на сесията започнаха обиколките с меки гуми, като първо Нико Хюлкенберг, Сена и състезателите на Мерцедес сложиха софт. С хард най-бърз бе Фетел, следван от Хамилтън, Бътън, Райконен, Уебър, Сена, Алонсо, Ди Реста, Розберг и Маса. Според последните изчисления надпреварата може да се направи и само с едно спиране в бокса, но по-сигурният вариант е с две – Пирели очакваха това да е преобладаващият избор за стратегия на екипите.

Уебър се завъртя в последния завой 12 минути преди финала (без сериозни последствия), докато Хамилтън, Алонсо, Маса и Райконен вече бяха с меки гуми на болидите си.

Скоро абсолютно всички пилоти бяха на пистата за решителни опити във финалните минути на последната свободна тренировка. Те донесоха някои размествания в подреждането, но Фетел остана недостижим на върха и остана фаворит за следобедната квалификация.