Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел най-бърз в последната тренировка

Фетел най-бърз в последната тренировка

58
0

Себастиан Фетел с Ред Бул направи най-бързата обиколка в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Турция днес. Часът за последни уточнения премина изключително напрегнато и макар Фетел да бе най-бърз в последните минути, нещата нито за него, нито за съотборника му Марк Уебър преминаха гладко, както в предишните два уикенда.

Още в загряващите обиколки проблем със скоростите спря работата на Хейки Ковалайнен с Лотус. Той имаше проблеми с трета предавка – същите грижи, като нападналите вчера съекипника му Ярно Трули – и от бокса му казаха да остане на нея и да се прибере, за да поправят повредения сензор.

Хидравлична повреда пък имаше в колата на Сутил също в самото начало и той се прибра веднага в бокса, изпускайки цялата сесия.
Бе още хладно с температура на пистата от 26 градуса. В първите 10 минути всички направиха по една опознавателна обиколка без пилотите на Мерцедес и Уебър. С излизането си около 20 минути след началото обаче Марк също получи повреда в двигателя, чиято дроселова клапа блокира. Той остана на 4-та и се прибра.

След няколко минути най-после всички започнаха същинските си първи серии от обиколки с единствените твърдите гуми за тази последна тренировка.

Фетел започна от тур за 1:29.793 мин след грешка и излизане на 8-ми завой. След следващата обаче оглави класирането с 1:28.011. Нико Розберг с Мерцедес стана втори, но Михаел Шумахер го изпревари. Темпото им бе с около 0,3 сек под това на Фетел. Люис Хамилтън успя да доближи Себ са няколко хилядни. След още по един тур най-бърз бе Фернандо Алонсо (той слезе по1:28 мин), но Фетел и Хамилтън го задминаха в края на сериите си от 5 и 6 тура.

За разлика от Люис най-бързият пилот вчера Дженсън Бътън не започна с топвреме, но след 4 тура бе с най-добър първи сектор. В същото време обаче Хамилтън излетя на осми завой и потъна в огромната зона за сигурност. Не удари колата, но с буквално разкъсани гуми тръгна към бокса. Повредите бяха леки в зоната на пода и дифузьора.

Двайсетина минути преди края механиците бяха готови и Уебър излезе отново на пистата с твърди гуми, като бързо се опита да навакса загубеното време и имаше шанс, защото в същото време на пистата бе и Розберг в планираната си втора серия, който изпробва нова система на окачване с повишено налягане.

Марк Уебър започна с чудесни обиколи за малко над 1:28.3 мин и след още два тура стана втори на 71 хилядни зад Фетел с 1:27.553 мин, като бе най-бърз вече във втория сектор. Колегите му направиха и вторите си къси серии с вече ползваните твърди гуми преди в последните минути да сложат меките софт и да симулират най-бързите обиколки за квалификацията след обяд.

Алонсо пръв направи пръв обиколка със софт от лидерите, но тя не бе добра с доста нервно поведение на предната част.

Хамилтън поведе с обиколка за 1:27.396 мин, но само с 86 хилядни над темпото на Фетел с твърдите гуми. Съотборникът му Бътън пък, както и Алонсо, не бе по-бърз със софт. Също с меките гуми Уебър излетя на първия завой и след още един тур пак бе четвърти. Напрежението очевидно го разстрои, защото една удържа колата и в последния си тур.

И Маса не бе по-бърз с меките и остана в трафик, както и Фетел, който пък напусна пистата на осми завой. В последния си тур обаче Себастиан все пак събра секторите и направи най-добрата обиколка в тренировката. Нико Розберг също направи отличен тур с меките гуми в края и даде първо четвърто, а след това и второ време, пред Хамилтън и Уебър. Зад австралиецът останаха времената на Кубица и Алонсо.