Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел пръв и след втората сесия на Буд Интернешънъл

Фетел пръв и след втората сесия на Буд Интернешънъл

37
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел бе най-бърз и във втората сесия на пистата Буд Интернешънъл. На 0,118 сек от него остана съотборникът му в Ред Бул Марк Уебър, а трети е Фернандо Алонсо (Ферари) – на 0,599 сек.

И вторите 90 минути за подготовка преди Гран при на Индия започнаха по обичайния начин – с опознавателни обиколки, но работата продължи веднага след това. Първите времена бяха факт броени минути след началото на сесията, докато само пилотите на Ферари останаха в бокса си.

Още в първите си турове Михаел Шумахер обсъждаше и получаваше информация за гумите, които явно продължават да са проблем за Мерцедес. Сутринта отборите използваха само твърдата смес (хард), докато във втората сесия обичайно правиха изпитания и с меката (софт).

Спортният директор на Макларън Сам Майкъл пък сподели, че Люис Хамилтън пробва нови части на своя МР4-27, но от екипа не са му казали какви точно, тъй като са за 2013 г.!

Вятърът се бе усилил малко в сравнение с първата тренировка и имаше известно влияние върху представянето на автомобилите. Условията обаче бяха значително подобрени с натрупването на гума на трасето.

Малко преди да изтече първия половин час от сесията Фелипе Маса се завъртя в 11-12-ти завой, бутна леко с предното крило реклама на Пирели отстрани на трасето. Бразилецът изглеждаше леко нестабилен преди това. Той все пак успя да обърне своето Ферари F2012 и продължи. На въпроса на рейсинженера си Роб Смедли дали може да проведе тест на права с постоянна скорост, той отговори, че ще опита, но в колата има сериозни вибрации. Малко по-късно се обади, че балансът на колата му е наистина много странен, след като отново се завъртя. Тренировката му на практика приключи 30 минути преди края на времето, тъй като и твърдите, и меките му гуми бяха лошо повредени.

В Ред Бул отхвърляха задачите си една по една, изпробвайки новите компоненти, за които старателно не дават информация. Шефът на тима Кристиан Хорнер заяви, има някои нови неща без повече подробности. Присъствието на Ейдриан Нюи в бокса обаче подсказва сериозна работа. Механиците бяха особено заети с болида на Марк Уебър следобед. По колата на Фетел отново имаше промени по окачването.

На трасето следващите, които се завъртяха, бяха Бруно Сена и Ромейн Грожан. Французинът се оплака, че задната част на неговия Лотус Е20 е нестабилна и няма сцепление. Дженсън Бътън за разлика от него бе с дестабилизирана предан част във високоскоростните завои. Във Ферари пък провеждаха поредните паралелни сравнения на крила – Алонсо бе с ново предно крило следобед, Маса – със стара версия.

Редът на меките гуми дойде 35 минути след светването на зеления семафор. Пръв с тях на пистата излезе Виталий Петров (Катерам). 40 минути преди края Кими Райконен излезе начело след тур със софт и време от 1:27.030 мин. След това Нико Розберг застана начело, като той бе по-бърз от финландеца с 8 хилядни от секундата (също със софт). Фетел, Алонсо и Уебър на свой ред излязоха на първа позиция, като и те бяха с меките гуми, докато Себастиан остана пръв след час изпитания с 1:26.221. Това бе и най-бързото постижение до финала на сесията.

Екипите направиха и дълги серии обиколки, в които темпото не само на Ред Бул, а и на Ферари, Макларън и Лотус изглеждаше добро.