Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел с четвърта поредна победа – спечели и Гран при на Индия

Фетел с четвърта поредна победа – спечели и Гран при на Индия

45
0
Гран при на Индия,старт

Себастиан Фетел (Ред Бул) стана първият пилот с 4 победи през сезон 2012 г. в Корея, а днес в Индия подобри това постижение, финиширайки пръв и на пистата Буд Интернешънъл. Той увеличи аванса си в генералното класиране на шампионата на 13 точки, но Фернандо Алонсо (Ферари) остана в битката с второто си място днес. Трети е съотборникът на Фетел Марк Уебър.

На грида само четирима пилоти бяха с твърди гуми (хард) – Грожан, Шумахер, Рикиардо и Кобаяши. Фетел и Уебър тръгнаха чисто на старта и останаха първи и втори, докато Хамилтън, Бътън и Алонсо гума до гума си оспорваха третата позиция. След няколко драматични разминавания Бътън надделя и излезе трети, а испанецът бе пред съотборника му. Шумахер бе със спукана задна дясна гума и трябваше веднага да се прибере в пита. Това бе резултат от сбутване с Жан-Ерик Верн (Торо Росо), който бе пък със счупено предно крило.

В петия тур от общо 60 Алонсо прелетя край Бътън и зае третата позиция в колоната. Фетел бе на 2,2 сек пред Уебър, а пилотът на Ферари – на 3,8 зад австралиеца. Тур по-късно и Хамилтън задмина съотборника си. Шести вървеше Маса, следван от Райконен, Перес, Хюлкенберг, Розберг, Малдонадо.

Темпото на Бътън бе по-слабо от това на Люис, но според Макларън той нямаше проблем, а просто поведението на колата му бе по-лошо, докато върви зад друг болид. Скоро и Маса се залепи за англичанина, търсейки начин да го изпревари.

Най-отпред Фетел и Уебър един след друг даваха най-добри времена за обиколка, като разликата помежду им малко се увеличи (до 3,4 сек). Алонсо бе на 4,4 зад Марк и на 7,9 зад германеца. Хамилтън пък отвори аванс от над 2 секунди пред съотборника си, който все още удържаше Маса, зад когото на по-малко от секунда бе Райконен.

Спиранията в бокса започнаха в 15-ия тур, като пръв за смяна влезе Серхио Перес. 5 обиколки по-късно той бе със спукана задна дясна гума след сбутване с Даниел Рикиардо и пак трябваше да мине през пита.

След изминаване на една трета от състезателната дистанция (20 обиколки) Фетел, Уебър и Алонсо продължаваха да вървят необезпокоявани (и доста самотни) на първите три позиции – съответно на 5,4 и 4 сек разлика един от друг. Бътън междувременно се обади по радиото, че колата му е с нестабилна предница и има вибрации (както беше и вчера в квалификацията). Перес се прибра в пита, а Хамилтън каза на екипа си, че неговият билод върви по-добре. Алонсо почти настигна Уебър, свали аванса на австралиеца под 2 секунди в 24-ия тур.

Бътън влезе в бокса в 26-ата обиколка и сложи твърди гуми. Вълнение предизвикаха Маса и Райконен – бразилецът излезе пред пилота на Лотус, но почти веднага Кими го изпревари. Фелипе обаче не се предаде и си върна позицията в четвъртия завой. Малдонадо бе поредният състезател със спукана гума, след като задмина Кобаяши и тръгна да заема нормалната си траектория. Ситуацията отиде за разследване при стюардите, а малко след това бе обявен за състезателен инцидент.

Хамилтън и Фетел последни от челото смениха гуми – съответно в 33 и 24-та обиколка, като англичанинът смени и волана си. След излизането им Себастиан пак си бе начело, на 11,8 пред Уебър, който вдигна темпото, защото трябваше да се отбранява от Алонсо. Испанецът бе на 1,4 сек, следван от Хамилтън, Бътън, Маса, Райконен, Хюлкенберг, Грожан, Розберг. Шумахер пък бе разследван за игнориране на сини флагове, но стюардите решиха да оставят това за след финала.

Хамилтън даде най-бърз тур в 39-ата обиколка и от питуола му съобщиха за това, на което той отговори, че не знае дали гумите му ще издържат до края. На Маса можеше да се наложи да намали темпото, за да пести гориво.

15 тура преди финала Уебър съобщи, че няма KERS. Получи отговор, че на питуола се надяват да се оправи. Проблемът обаче помогна на Алонсо и той го задмина три обиколки по-късно. И Макларън съобщиха на Хамилтън за грижите на Марк с уверението, че могат да го изпреварят.

Фернандо вдигна сериозно темпото в последните турове. От пита му съобщиха, че натискът му върху Фетел има ефект и „планката под колата хвърля непрекъснато искри”, затова Андреа Стела му каза да продължи да натиска. До финала обаче не настигна Фетел. Хамилтън опита да изпревари Уебър, но и той не се справи, оставайки четвърти. Местата от пето до десето заеха Бътън (направил най-бързата обиколка във финалния тур), Маса, Райконен, Хюлкенберг, Грожан и Сена.