Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел с девета поредна победа завърши шампионски сезона

Фетел с девета поредна победа завърши шампионски сезона

51
0
2013,Бразилия,Ред Бул,Себастиан Фетел

Себастиян Фетел записа девета поредна победа след триумф и в Бразилия и завърши сезона по шампионски. Втори се нареди неговият съотборник в Ред Бул, Марк Уебър, а третото място остана за Фернандо Алонсо с Ферари. 

В едно изключително oспорвано и изпълнено със събития състезание четвъртото място зае стартиралия от 14-а позиция Дженсън Бътън с Макларън. Пети завърши Нико Розберг (Мерцедес), следван от Серхио Перес (Макларън), Фелипе Маса (Ферари), Нико Хюлкенберг (Заубер), Люис Хамилтън (Мерцедес) и Даниел Рикиардо (Торо Росо).

За първи път въпреки мокрото на места трасе пилотите успяха да стартират с гуми за сухо. Липсата на достатъчно информация за представянето им изглежда не пречеше. Единственият пилот, изпитал видими проблеми с представянето си на сухо за разлика от предишните два дни бе Нико Розберг.

Фетел потегли трудно и бе изпреварен от Нико Розберг в Сена S. Трети се нареди Хамилтън, пред Алонсо, Грожан, Рикиардо и Верн от екипа на Торо Росо. Марк Уебър записа поредния си слаб старт и бе едва осми след първата обиколка. В нейния край Фетел атакува Розберг и успя да си върне първата позиция. Уебър също започна да си проправя път напред и след като се справи с пилотите на Торо Росо успя да изпревари и Люис Хамилтън, който бе загубил малко по-рано битката с Алонсо и Грожан. Събитията се развиваха изключително бързо, като в четвъртата обиколка озовалия се на осма позиция Грожан получи повреда в двигателя на качването към старт-финалната права. Алонсо от своя страна успя да се справи с изпитващия проблеми Розберг и излезе втори.

Неговият съотборник Фелипе Маса бе вече шести, зад Уебър и Хамилтън. В началото на шестата обиколка Фетел вече бе с близо 5 секунди пред втория Алонсо, а Уебър успя да изпревари Розберг и да се нареди трети. Испанецът определено не можеше да следва темпото на водача, докато каращия последно състезание австралийски пилот на Ред Бул показваше желание да си проправи бързо място към челото.

Хамилтън изпревари своя съотборник в Мерцедес, Нико Розберг, който явно изпитваше сериозни проблеми с гумите си в 11-ата обиколка. Тур по-късно Уебър пък се справи с Алонсо и двамата пилоти на Ред Бул поведоха. Маса пък бе поредният пилот в челото, изпреварил Розберг. Седми бе Хюлкенберг, а осми стартиралия от 14-о място Бътън.

Пистата започваше да изсъхва. Маса бе първият пилот от челото, влязъл за смяна на гуми. Бразилецът сложи гуми медиум, докато влезлият след него Бътън сложи същата смес. Алонсо и Хамилтън минаха през питлейна в 22-ата обиколка, като и двамата пилоти сложиха твърди гуми.

Първият пилот на Ред Бул бе Уебър в 23-ия тур, като австралиецът получи отново гуми медиум, но бе забавен при в бокса. Това го върна на пистата отново зад Фернандо Алонсо. Фетел бе екипиран отново с медиум гуми в 25-ата обиколка и се върна начело на колоната.

Уебър все пак успя да си върне втората позиция след като бе значително по-бърз в първия завой. Алонсо се опита да контраатакува след използване на DRS в четвъртия завой, но неуспешно. Така Уебър се хвърли да гони съотборника си, който бе с повече от 10 секунди пред него. Маса пък бе излязъл на четвърта позиция пред Хамилтън, Бътън, Розберг и Перес.

Маса обаче получи наказание за това, че е пресякъл бялата линия при излизането си от бокса. Намиращият се директно зад него Хамилтън пък бе предупреден да не атакува съперника си, за да не рискува инцидент. Маса мина през питлейна в изпълнение на наказанието си в 35-ата обиколка, като това позволи на английския му съперник да се върне на четвърта позиция. Бразилецът пък се свлече до осмото място, пропускайки пред себе си също така Бътън, Розберг и Перес.

Позициите се стабилизираха, като Фетел водеше с почти 12 секунди пред съотборника си Уебър, Алонсо бе трети на повече от пет секунди зад австралиеца, а Хамилтън изоставаше със седем от испанеца.

С изключение на първите двама, намиращите се зад тях двама пилоти бяха с твърди гуми за своите втори серии от обиколки. Това означаваше, че тези пилоти щяха да останат вероятно по-дълго на пистата.

Бътън и Маса влязоха в бокса за последна смяна в 44-ия тур. И двамата получиха твърди гуми. Розберг и Перес направиха същото една обиколка по-късно.

В 48-ата обиколка се разрази истинска драма. Първо Валтери Ботас загуби задна лява гума на четвърти завой. В същото време Люис Хамилтън спука своята задна дясна (оказа се, че е имало контакт между финландецът и англичанина на обратната права), а Фетел и Уебър без предупреждение влязоха в бокса. Механиците на Ред Бул не бяха подготвени и забавиха значително водача. Намиращия се зад него Уебър пък трябваше да чака. Все пак и Фернандо Алонсо влезе в същия момент в питлейна и австралиецът успя някак си да излезе отново пред съперника си.

След завръщането им на пистата позициите им не се промениха. Фетел водеше с повече от 6 секунди пред Уебър, който бе преследван от разполагащия с по-меките гуми Алонсо. Дженсън Бътън бе четвърти, а Розберг пети. Перес и Маса пък се озоваха пред Хамилтън, който както показаха повторенията бе виновникът за контакт между него и Ботас. За това си нарушение пилотът на Мерцедес получи наказание с минаване през бокса.

Хамилтън мина през питлейна в 53-ата обиколка и се върна едва 11-и на пистата. След влизането на Сутил в бокса Хамилтън вече бе 10-и, доближавайки се бързо до Даниел Рикиардо. В 58-ия тур англичанинът успя да излезе девети и се хвърли да преследва намиращия се на близо 10 секунди пред него Хюлкенберг.

Фетел водеше уверено с повече от 8 секунди пред Уебър, Алонсо бе трети на три секунди зад австралиеца, следван от Бътън, Розберг, Перес, Маса и Хюлкенберг.

Само дъждът можеше да направи финала драматичен. Фетел бе предупреден за очаквани превалявания в последните обиколки, които обаче не трябваше да му попречат да спечели своята девета поредна победа. В Мерцедес пък бяха радостни от петото място на Розберг и деветото на Хамилтън, защото това позволи на екипа да запази второто си място в класирането при конструкторите. Ферари пък останаха трети, пред Лотус и Макларън.