Себастиан Фетел заяви, че се чувства по-щастлив в екипа на Астън Мартин, отколкото през последната си година във Ферари. Германецът прекара пет сезона при италианците. Малко преди началото на сезон 2020 стана ясна раздялата между екипа от Маранело и Фетел. Основната причина бе твърде много грешки, допуснати от четирикратния световен шампион, който на два пъти бе победен от Шарл Льоклер.
Въпреки преминаването му в Астън Мартин, кампанията бе много трудна за Себастиан. Болидът на британците бе по-малко конкурентен от очакваното, което попречи на Фетел да разкрие пълния си потенциал. Германският пилот записа един подиум в Азербайджан, финишира втори и в Унгария, но бе дисквалифициран заради по-малко гориво от допустимото в неговия резервоар. В крайна сметка бившият пилот на Ред Бул и Ферари завърши на 11-та позиция в крайното класиране и смята Астън Мартин като свой втори дом.
„Благодаря, че ми дадохте втори дом“, сподели Фетел към своя отбор по радиото след края на Гран при на Абу Даби.
Запитан дали се чувства щастлив след първата си година в тима от Силвърстоун, Фетел отговори:
„Напускането ми на Ферари може да се струва странно. В това отношение съм по-щастлив, отколкото преди година. Не съжалявам за прекараното ми време със Скудерията. Дори да не успях да ги изведа до световната титла, все още се гордея с постигнатото през тези години. Признавам, че исках да спечеля шампионата“.
Фетел получи награда през 2021. Германецът спечели новосъздадения трофей за изпреварвания, тъй като е направил най-много през сезона- 132. Зад него останаха други бивши световни шампиони като Фернандо Алонсо и Кими Райконен.
„Обикновено трябва да стартирате от по-задната част на колоната, за да имате по-голям шанс да спечелите тази награда. Бих предпочел да имам повече точки. В Будапеща бях много близо до победата и завърших на подиума, но бях дисквалифициран“, обясни Фетел.
През 2020 екипът на Астън Мартин носеше името Рейсинг Пойнт и беше много конкурентоспособен. Това бе и една от причините Фетел да подпише договор с тима. За съжаление изминалата кампания бе стъпка назад за британците, което според Фетел е голямо разочарование.
„Общо взето имахме трудна година с новите разпоредби и модифицирания под. Нямахме толкова стръмен ъгъл на атака на задното крило като Ред Бул. Мерцедес също пострадаха от това, след като миналата година бяха по-бързи със секунда и половина. Нашият болид не е толкова ефективен. Това е слабото ни място. За съжаление твърде често имахме твърде много челно съпротивление“.
Гледайки напред към 2022 и началото на ерата с новите технически правила, Фетел заяви, че не прогнозира каква ще бъде конкурентоспособността на новата кола. Според него всички отбори започват на чисто.
„Разбира се, засега не мога да дам някакви числа или прогнози. Не мога да кажа, че ще сме най-бързия отбор и ще станем световни шампиони. Всички тимове се надяват да бъдат на по-предна позиция. Трябва да държим краката си на земята и да бъдем реалисти“, завърши Себастиан Фетел.
13,000 components make up a modern-day #F1 car, and their manufacturing processes can define the difference between success and failure.
Click below to discover the journey of an F1.
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) December 22, 2021